שר הבטחון בגראונד זירו: "נאבק בטרור האסלאמי כדי למנוע טרגדיות נוספות"

שר הביטחון המבקר בימים אלו בארה"ב ערך סיור במוזיאון שהוקם במרכז הסחר העולמי • בפגישה שערך עם ראש עיריית ניו יורק, אמר יעלון כי "אסור שחילוקי דעות יאפילו על היחסים העמוקים בין ארצות הברית לישראל"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ביקור אמש בגראונד זירו בניו יורק, והבטיח: "לא נירתע אל מול הטרור האסלאמי הקיצוני ונדע לסייע למדינות העולם החופשי במאבקן נגדו"

שר הביטחון סייר במוזיאון ובאנדרטה לאסון התאומים. במהלך ביקורו קיים שר הביטחון סיור במוזיאון ובאתר ההנצחה, אליו התלווה האדריכל הישראלי מייקל ארד, שתכנן את שני המקומות.

בסיום ביקורו אמר שר הביטחון: "ה-11 בספטמבר 2001 הוא יום שייזכר לדיראון עולם. הכאב העצום שחוו אזרחי ארצות הברית היה גם מנת חלקנו, אזרחי ישראל, שבעין דומעת ולב דואב עקבו אחר ההתרחשויות כאן בגראונד זירו. כאבנו את כאבו של העם האמריקני ואת כאבה של ארצות הברית, ידידתנו הגדולה ביותר והמשענת האסטרטגית שלנו.

"כמי שחווים לצערנו טרור וניסיונות לפגוע ביהודים וישראלים רק משום היותם כאלו, אנו במדינת ישראל מבינים את הכאב המלווה אתכם, חברינו ושותפינו לדרך.

"אנו לא נירתע. לא נאפשר פגיעה בערכינו כבני אדם חופשיים ובעלי זכויות. לא נהיה סובלניים לרצח חסר אבחנה של גברים, נשים וטף בשל מוצאם, דתם או מינם.

"נדע, אומות העולם החופשי, להתאחד ולהשיב מלחמה שערה אם נידרש לכך. נדע לסייע למדינות העולם החופשי במאבקן נגד הטרור האסלאמי הקיצוני בכל דרך שנוכל כדי למנוע טרגדיות נוספות ואבדן חיי אדם, כפי שחוויתם כאן בגראונד זירו, כפי שאנו בישראל חווים וכפי שחווים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם הערבי, הנטבחים על לא עוול בכפם באמצעות טרור חסר מעצורים של ארגונים ומדינות במזרח התיכון".

שר הביטחון בוגי יעלון בגראונד זירו 19.10 (1)

שר הביטחון בוגי יעלון בגראונד זירו 19.10 (2)

שר הביטחון בוגי יעלון בגראונד זירו 19.10 (3)

שר הביטחון בוגי יעלון בגראונד זירו 19.10 (4)

שר הביטחון בוגי יעלון בגראונד זירו 19.10 (5)

במהלך הביקור בארה"ב נפגש שר הביטחון עם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו. במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון לראש העיר: "אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתך האישית בישראל, בהצהרותיך ובעמדותיך אתה מעניק לנו תמיכה מוסרית וערכית חשובה מאוד".

בנוגע לביצועי כיפת ברזל אמר שר הביטחון יעלון, "הביצועים של כיפת ברזל, שפותחה בסיוע חשוב מאוד של ארצות הברית, היו פשוט מדהימים במהלך מבצע 'צוק איתן'. זה היה פשוט מרשים ביותר. אנחנו מתכננים לשפר את המערכת ולתגבר אותה, כך שתוכל לכסות יותר שטחים בישראל, ובמקביל לפתח שכבות נוספות של הגנה אקטיבית, בשיתוף ובסיוע ארצות הברית. יש לישראל מערכת יחסים עמוקה עם ארצות הברית, אנחנו מאוד מעריכים את הקשר הזה. חילוקי דעות אסור שיאפילו על היחסים העמוקים בין ארצות הברית לישראל. אנחנו מעריכים מאוד את הקשר העמוק בין הממסדים הביטחוניים. יש לנו ערכים משותפים ואינטרסים משותפים".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדבר פגישתו עם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (1)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדבר פגישתו עם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (2)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו