צ'יינה מוטורס מציגה: האוטובוס הסיני הראשון בישראל

חברת צ'יינה מוטורס שבבעלות איש העסקים החרדי, יצחק קויפמן, החלה לייבא אוטובוסים מסין • זהו האוטובוס הסיני הראשון שעולה על כבישי הארץ • האוטובוסים מחברת 'יוטונג'

חברת צ'יינה מוטורס, שבבעלות איש העסקים החרדי יצחק קויפמן, החלה לייבא לארץ אוטובוסים מתוצרת חברת Yutong הסינית – יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם.

המשלוח הראשון נפרק בנמל אילת, במעמד שר התחבורה ישראל כץ, שגרירת סין בישראל  גאו יאן פינג, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי ובכירים נוספים מענף הרכב והתחבורה.

יש לציין, כי חברת צ'יינה מוטורס הינה היבואנית הבלעדית של חברת יוטונג בארץ.

הוזלת מחירים משמעותית

במהלך השקת האוטובוס, אמר שר התחבורה, ישראל כץ: "השקת האוטובוס של חברת יוטונג בישראל הינה תולדה של שיתוף פעולה ראשון מסוגו בענף בין סין וישראל". כץ הוסיף כי הוא "סמוך ובטוח שהמהלך יאפשר להגביר את התחרות בענף, יחייב את החברות להתייעל, יוזיל את המחירים ובסיכומו של דבר ישפר משמעותית את השירות הניתן לצרכן הישראלי ולתיירים המבקרים בישראל".

עוד הוסיף כץ, "אני צופה הצלחה רבה לאוטובוס של חברת יוטונג שכן מעבר לחיסכון בעלויות האחזקה והתפעול הוא עומד בכל התקנים המחמירים שקבע משרדי בנושא הבטיחות וזיהום האוויר".

דרישות משרד התחבורה – מהמחמירות ביותר בעולם

האישור לייבוא האוטובוסים של יוטונג הסינית הוענק לאחרונה לחברת צ'יינה מוטורס לאחר שהציגה לאגף הרכב במשרד התחבורה, בראשותו של אבנר פלור, את כל האישורים הנדרשים מיבואני רכב בישראל: הקמת מערך שרות ומחסן חלפים – הכולל עד כה, שבעה מוסכים בפריסה ארצית, עמידה בדרישות התקינה הישראלית (בטיחות, תאורה וזיהום אוויר) והתחייבות היצרן לאספקת שרותי רכב למשך 7 שנים מיום עליית הרכב על הכביש.

דרישות משרד התחבורה הישראלי מיבואני רכב ואוטובוסים הינם מהמחמירות ביותר בעולם. משיחה שערכנו עם בכיר בחברת צ'יינה מוטורס עולה כי, היה צורך בהתאמות מיוחדות באוטובוס הסיני לדרישות משרד התחבורה.

החברה הראשונה שהשיגה את האוטובוס – 'דברת רעננה'

האוטובוס הראשון של Yutong שנחת בישראל עתיד לעבור בימים הקרובים הליך תקינה קצר שלאחריו יימסר לידיו של הלקוח הראשון- חברת "דברת רעננה בע"מ", המתמחה בשרותי תחבורה והסעות. במהלך החודשים הקרובים צפויים להגיע לישראל 2 משלוחים נוספים של אוטובוסים שכמובן נמכרו כולם מזמן.

"רק ציון דרך ראשון של צ'יינה מוטורס"

יצחק קויפמן, הבעלים של חברת צ'יינה מוטורס סיפר לנו על התעניינות הגבוה בקרב חברות ההסעים השונות בארץ ואמר: "לאור רמת ההתעניינות הגבוהה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שחזרו מביקור במפעלי החברה בסין, והעובדה כי מדובר באוטובוס המאופיין באיכות ייצור גבוהה, לצד עלויות אחזקה ותפעול נמוכות משמעותית מהדגמים המתחרים המקבילים, אנו צופים למכירות מוצלחות של אוטובוסים תיירותיים מתוצרת יוטונג כבר בשנת הפעילות הראשונה שלנו בישראל".

קויפמן אף הוסיף, "אני יכול להבטיח לכם שזהו רק ציון דרך ראשון בעשייה של צ'יינה מוטורס בישראל. בעתיד הקרוב יגיעו לארץ דגמים נוספים של אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, מידיבוסים תיירותיים וכן אוטובוס חשמלי".

לא נופלת ממרצדס

מכלולי האוטובוסים של Yutong, שזכתה לאחרונה ביחד עם מרצדס בפרס -Bus builder of the Year Worldwide 2012" (פרס האוטובוס הטוב בעולם לשנת 2012), הם מכלולים ארופאיים של יצרניות מוכרות. מנוע בנפח 400 כ"ס של חברת קאמינס (Commins), תיבת הילוכים אוטומטית מהדור החדש של חברת ZF הגרמנית ומערכת החשמל של חברת בוש הגרמנית.

כמו כן, עומד האוטובוס בתקן R66 האירופאי, הבודק את יכולת המרכב להגן על הנוסעים במקרה של התהפכות.

היתרונות באוטובוסים של יוטונג חשובים ביותר ללקוח הישראלי, ובכלל: עלות האחזקה והחלפים (נמוכה מאוד ביחס למתחרים), צריכת הדלק (3.85 ק"מ לליטר, לעומת המתחרים – 2.6 ק"מ לליטר בממוצע), המחיר (כ-20 אחוזים זול יותר) ותקופת האחריות (שלוש שנים!).

איך אמרת, יוטונג?!

חברת "Yutong Bus Co. Ltd" הוקמה בשנת 1963 ומתמחה בייצור אוטובוסים וחלקי חילוף לאוטובוסים. החברה ממוקמת בפארק התעשייה זנגזו (Zhengzhou) ומפעליה נחשבים לגדולים בעולם לייצור אוטובוסים ומשתרעים על פני שטח של כ-1500 דונם(!).

כיום "יוטונג" היא יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם עם קצב ייצור של יותר מ- 200 יחידות אוטובוסים ליום. קצב הגידול של החברה הוא בלתי נתפס, כאשר בשנת 2009 ייצרה החברה 28,126 אוטובוסים והשנה הציגה החברה כבר גידול של כ-10 אחוזים, עם היקפי ייצור של 45,895 אוטובוסים ונתח שוק עולמי של – 11 אחוזים (!).

החברה מייצרת כ-100 סדרות שונות של אוטובוסים: אוטובוסים לתחבורה ציבורית עירונית, אוטובוסים לנסיעה למרחקים קצרים וארוכים, לתיירות (חד ודו קומתי) ולהסעות (רגילים ומפרקתיים).

יוטונג תנצח את המתחרים?

בשנת 2011  נמסרו בישראל 1121 אוטובוסים ומידיבוסים בגודל 10 מטר ומעלה, גידול של 6 אחוזים בהשוואה לנתוני המסירות אשתקד. השחקנים המרכזיים בענף הם: מאן, וולוו, סקאניה ומרצדס.

ותהיו בטוחים שמעכשיו גם יוטונג.

האוטובוס של חברת יוטונג, בכבישי ישראל (אזור אילת)

האוטובוס הסיני הראשון בישראל

אוטובוס מחברת יוטונג

שר התחבורה ישראל כץ באירוע

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקובה בה אני גר בנוסף לישראל, ישנם אלפי אוטובוסים של חברת יוטונג כבר כ-5 שנים בכמה חברות תיירות וגם בחברת "ויאזול" ואלפי אוטובוסים בחברת "אסטרו". היום בסה"כ אחרי 5 שנים בלבד, האוטובוסים האלה נראים כמו גרוטאות מלאי חלודה. אני מקווה שמה שמגיע לארץ יהיה ברמה יותר גבוהה

אני נוסע מדי יום לעבודה באוטובוסים (2 דגמים 39 ו- 51 מקומות) של חברת יוטונג בבעלות ג'ק יולזרי. המושבים דחוסים ומעוצבים בזווית של חצי שכיבה המקשה על הנשימה, כנראה על מנת לאפשר את המרווחים הקצרים בינהם. לא ניתן להרים את מסעד הכסא. העיצוב מנסה להיות מפואר אך איכות הנסיעה היא גיהינום בעיקר בשל אותם מושבים חצי שכובים. מנקודת מבט של משתמש מאד לא מומלץ.

נא לתקשר אליי ב15:00

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו