דיון סוער בועדת החוקה על הצעת חוק הגיור החדש

במסגרת פתיחת מושב החורף של הכנסת נערך לפני הצהרים דיון סוער בועדת החוקה על חוק הגיור החדש, למרות התנגדותו המוצהרת של ראש הממשלה נתניהו להצעת החוק בעניין.
חברי הכנסת יוני שטבון ואורית סטרוק מהבית היהודי טענו כי חוק הגיור במתכונתו הנוכחית מערער את מעמדה של הרבנות הראשית ועלול להוביל לקרע בעם היהודי ולחיזוק גורמים הנוהגים בניגוד להלכה, ולדבריהם כל מי שאופיה היהודי של המדינה חשוב לו צריך לעצור את החוק הזה.
חבר הכנסת גפני חיזק את הגיור כהלכה ומתח ביקורת על כך שחברי הכנסת הערבים נעדרו מהדיון.
חבר הכנסת דב ליפמן מיש עתיד אמר כי המאזין לדיון יטעה לחשוב שחוק הגיור מנוגד להלכה היהודית ולדבריו ההפך הוא הנכון, וטען כי לצערו המפלגות החרדיות והבית היהודי בהתנגדותם לחוק רק מחריבים את הבית היהודי ולא בונים אותו, כלשונו.
כתבנו הפוליטי גואל ועקנין מוסר כי סגן השר לשירותי הדת אלי בן דהן קבע בדיון כי חוק הגיור יהיה רק בהסכמת הרבנים הראשיים וכולם צריכים לכוון לשם, כדבריו, כשהוא מבהיר כי השר לשירותי הדת נפתלי בנט אינו תומך בהצעת חוק הגיור החדש בשל התנגדות הרבנים הראשיים לישראל ובשל העובדה שהוא כשר הממונה עליהם אינו יכול לתמוך בחוק שהרבנים הראשיים מתנגדים לו.
ההערכה היא כי חוק הגיור יעלה להצבעה בועדת החוקה כהחלטת ממשלה ולא כפי שרצו יוזמיו ומקדמיו השרה לבני וחבר הכנסת שטרן כהצעת חוק שתאפשר לכל רב עיר להקים הרכב של גיור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו