האם מהפכת השיווק הישיר מהחקלאי לצרכן תוזיל את המחירים?

אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב פתחה במהלך של שיווק ישיר מהחקלאי לצרכן • אגודת החקלאים הגדולה בארץ משווקת ברבע מיליארד שקל בשנה והמהלך צפוי לשדרג בכמה דרגות את היוזמות המקומיות לשיווק ישיר

אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, אגודת החקלאים הגדולה בישראל, פתחה במהלך חסר תקדים בהיקפו בשוק הישראלי של שיווק ישיר של ירקות ופירות מהחקלאי לצרכן בישראל.

במסגרת המהלך החדשני יבצעו חקלאי עין יהב אספקה ישירה של פירות וירקות לרשתות עם מיתוג מלא של המחלקות ב"יופי של ירקות". האספקה תעשה על בסיס יום יומי כדי לקצר את הדרך של התוצרת מהקטיף ועד למדף וללא מתווכים.

בשלב הראשון נחתם הסכם עם רשת קוסט 365 לגבי כל סניפי הרשת בהיקף של כ-15 מיליון שקל בשנה ובקרוב צפויים הסכמים עם רשתות נוספות.

יופי של ירקות היא אגודת החקלאים הגדולה ביותר בהיקף השיווק בישראל והיקף המכירות שלה צפוי להגיע השנה לרבע מיליארד שקל. בשנים האחרונות הצטרפו לשיווק דרך האגודה חקלאים מאזורים שונים בארץ וממגוון ענפים וכיום מציעה האגודה למעלה מ-80% ממגוון הפירות והירקות לאורך השנה. על פי ההסכם עם הרשתות תשלים האגודה את סל המוצרים באמצעות רכישה מחקלאים אחרים. המהלך צפוי לשדרג בכמה דרגות את היוזמות המקומיות לשיווק ישיר.

דניאל לב, מנכ"ל יופי של ירקות, אמר שהמהלך נעשה ביוזמת החקלאים לאחר שראו שלמעלה ממחצית מהמחיר שמשלם הצרכן עבור הפירות והירקות נחתך בדרך ולא מגיע אליהם. זהו מצב בלתי נסבל. ההסכמים עם הרשתות ישפרו את כושר התחרות הן של החקלאים והן של הרשתות ויאפשרו לספק לצרכנים סל מוצרים טרי ישירות מהשדה, החממה או המטע במחירים הוגנים.

חקלאי ירקות עין יהב (1)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו