טקס בר מצווה מרגש נערך השבוע ל-13 נערי בר מצווה, החברים ב"בני מלכים"

בהשתתפות מאות מילדי "זה לזה" נערך אירוע בר מצוה יוקרתי ל-13 ילדים יתומים • הרה"ג רבי נפתלי נוסבוים שליט"א חילק לכל אחד מחתני הבר מצווה דורון דרשה, עם ברכה מיוחדת לכל אחד ואחד מבני המצווה • ר' הלל פלאי הגיע לשיר עם חתני בר המצוה את שירו "אם היו בנ"א מרגישים" ור' יואלי קליין הרקיד בלהיטו "ואפילו בהסתרה"

באירוע חגיגי ומרגש שהתקיים במוצאי שבת פרשת לך לך, חגגו 13 נערים יתומים, מילדי "בני מלכים" של ארגון "זה לזה" את כניסתם לעול המצוות.

במעמד המיוחד השתתפו מאות מילדי הארגון, אשר הגיעו עם חונכיהם המסורים מכל רחבי הארץ, כדי לשמוח ולשמח את חבריהם החוגגים את כניסתם למצוות.

האירוע החל עם כניסת הנערים הנרגשים לאולם. בהינתן האות, החלה התזמורת לנגן ומאות הילדים וחונכיהם ליוו אותם בשירה ונגינה עד שולחן הנשיאות בו ישבו לצד גדולי תורה ואישי ציבור נוספים.

לאחר סעודת המצווה שנערכה סביב שולחנות ערוכים בהדר, פתח בדברות קודש הרב הגאון דוד כהן שליט"א, מראשי ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, שהגיע במיוחד כדי לחזק את הנערים. לאחר משאו, השתתף במעגלי הריקודים בשמחה של מצווה יחד עם הנערים, תוך שהוא מאציל מברכותיו שיזכו להמשיך את הדרך בשמחה ויהיו לגדולי הדור.

בשירה אדירה התקבל הרה"ג רבי נפתלי נוסבוים שליט"א אב"ד אהבת שלום וראש ישיבת "חיי משה", אשר ריגש את הנוכחים כשחילק לכל אחד מחתני הבר מצווה דורון דרשה, עם ברכה מיוחדת לכל אחד ואחד מבני המצווה.

הרב הלל פלאי שהשתתף גם הוא בשמחת הנערים, שר להם את השיר עם המילים המפורסמות והנוגעות "אם היו בני אדם מרגישים במתיקות ועריבות טיב התורה", דברי אלוקים חיים של האור החיים הקדו', תוך שהוא עובר מילד לילד ומשתף כל אחד בשירה. רגעים של התעלות והתרגשות, כשהילדים שרים מתוך כוונה גדולה, על מתיקות התורה.

שיאו של הערב היה סיום מסכת תענית שערך בחור הבר מצווה, יעקב עזרא, חניך "בני מלכים" מסניף מודיעין עילית. אמו של הנער שעמדה במחיצה, התקשתה להסתיר את התרגשותה ואיתה גם שאר האמהות, אשר הזילו דמעות אושר בראותן את ילדיהן מתמודדים עם החסר והכאב בצורה כה מיוחדת ומקסימה, הרבה בזכות החונכים המסורים אשר עוטפים את ילדיהן באהבה מידי שבוע, מרימים אותם ונוטעים בהם כוח ושמחת חיים.

לאחר דרשת בר המצווה אותה נשאו הנערים בני המצווה: משה אייזנבך ואלעזר רוזנטל, מחתני האירוע, עלה לשולחן הנואמים הרב שלמה מילר מרבני ישיבת חדרה, קרית ספר אשר ריתק את הילדים במלל ובשיר. בסיום דבריו פתח הבעל מנגן יואלי קליין בשירת "ואפילו בהסתרה" המפורסם, תוך שהוא מלווה בחתני הבר מצווה.

הציבור שלא נשאר אדיש, הצטרף אליהם ושר בהתלהבות, מתאגד למעגלי ריקודים שנמשכו עד חצות. את השמחה הגדולה ליוותה תזמורתם מלאת החיים של שייע גרוס והגיטריסט שלומי ברנשטיין , אשר יחד עם יואלי קליין והאחים וינברגר מילאו את האולם בצלילים של שמחה.

בסיום האירוע סוחט הדמעות חזרו הילדים לבתיהם עייפים אך מרוצים, מלאים אור בעיניים, כמיטב מסורת אירועי "זה לזה", גם את הערב הזה הם לא ישכחו במהרה.

פרויקט "בני מלכים" של ארגון "זה לזה" הוקם כמענה לחסך מרכזי שנוצר בחיי הילדים היתומים, עם לכתו של אחד ההורים. במסגרת הפעילות דואג הארגון להצמדת חונך לכל ילד, אשר לומד איתו מידי שבוע, שומר איתו על קשר רציף, מקדם אותו, נותן לו אוזן קשבת, משמש עבורו דמות אב , נמצא שם בשבילו.

מידי חג ומועד מתקיימים אירועים המחזקים את נפש הילדים, משמחים אותם ונוטעים בהם תקווה, כח וגאוות יחידה. גולת הכותרת באירועי "בני מלכים", היא שמחת בית השואבה המרכזית, הנערכת מיד חג סוכות. אירוע לו מחכים הילדים במשך השנה כולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו