הסתה טורקית: "ה'אבולה'- מזימה יהודית לכיבוש העולם"

כנשיא או כראש ממשלה, טורקיה של ארדואן מהללת את היטלר והולכת בדרכיו • ההמונים תומכים בהשמדת יהודים וכלי התקשורת מציעים הגבלות על חיי היהודים ומוסדותיהם ומתירים מוסרית את תקיפתם • תמונת מצב עגומה

בפרץ של אנטישמיות במדינה, חלה התגברות מטרידה של ההסתה האנטישמית על ידי פקידי ממשל תורכיים, באחרונה גם נשמעות הצהרות חוזרות ונשנות של הנשיא התורכי רג'פ טאיפ ארדואן כי ישראל היא יותר ברברית מהיטלר, והאשמות אנטישמיות דומות מופצות בקביעות על ידי התקשורת התומכת ומקדמת את מפלגת השלטון של תורכיה – AKP.

מסקר שנערך לאחרונה על ידי Gonzo Insight, מכון הסקרים התורכי, נמצא כי ב- 17-18 ביולי, 2014, ב- 24 שעות בלבד, 27,309 משתמשי אחת הרשתות החברתיות בתורכיה שלחו 30,926 מסרים בשפה התורכית התומכים ברצח העם של היטלר נגד היהודים.

בנוסף להצהרותיהם של פקידי ממשל ואנשי התקשורת התומכת במפלגת הצדק והפיתוח, המאשימה באופן קבוע את יהודי תורכיה ב"בגידה", מתגברות בעת האחרונה גם האשמות אחרות, כולל קישור היהודים לשימוש באבולה כנשק ביולוגי בדרך ל"כיבוש הגלובאלי" ש"אינו יודע גבולות".

קרא עוד:

[postim]

אנטישמיות היא חלק מקובל בשיח הממשלתי הטורקי, לדוגמה, כמחאה בעקבות קריסת המכרה בעיר סומה במאי 2014, שבו מתו למעלה מ- 300 כורים, ראש הממשלה דאז ארדואן צעק על אחד הכורים והתקוטט איתו תוך שהוא מכנה אותו "זרע ישראל".

בה בעת שבנאום שנשא הנשיא ארדואן במועצה ליחסי חוץ ב- 22 בספטמבר, 2014, הוא הכחיש שהוא או ממשלתו אנטישמים בדרך כלשהי, אך חברי מפלגתו מרשים לעצמם לפרסם בחופשיות שבחים להיטלר, וחנויות באיסטנבול מציגות בגאווה שלטים שעליהם נכתב "אין כניסה לכלבים יהודים".

בט"ז חשון ש.ז., נתלה שלט מעל הכניסה לבית הכנסת 'נווה שלום' באיסטנבול ובו נכתב "מקום זה עומד להריסה"; בית הכנסת היווה כבר מטרה לשתי מתקפות טרור קשות שבהן מתפללים רבים נהרגו ונפצעו.

בית הכנסת נוה שלום איסטנבול טורקיההמודעה על פתח בית הכנסת 'נוה שלום' שבאיסטנבול

להלן מספר דוגמאות להצהרות אנטישמיות מהזמן האחרון בתורכיה:

בעל טור בעיתון אסלאמי תורכי: "ליהודים יש נטיה טבעית לעשות דברים רעים לבני אדם ולאנושות"; "אין חיים שבהם לא נוגעת ידו המורעלת של היהודי, ואין חברה שהיהודי לא מביא אליה ריקבון"

המטרה: יהודי טורקיה

בעל טור אחר בעיתון אסלאמי נפוץ הציע להטיל מס-יהודי מיוחד: "הבה נטיל על אנשי עסקים יהודים-תורכיים לשלם על בנייתה מחדש של עזה"

בטורו תקף הכותב: "האובדן החומרי הוא עצום. כתוצאה מהמתקפות של 'הרוצחים היהודים'… בניין העל נהרס והתשתיות קרסו. הנזקים הסתכמו ב- 8 מיליארד דולר. מדובר במספר גדול עבור שטח קטן כמו עזה… ושיקומו יארך 20 שנים. מובן שהכסף הנדרש לבנייה מחדש של עזה יבוא מהעולם המוסלמי… בעזרת המוסלמים, עזה תיבנה מחדש – עד ש'עדר הרוצחים' יתקוף שוב ויהרוס אותה.

"אז אנחנו לא צריכים לבנות את עזה מתוך פחד שהיא תיהרס שוב, ואנחנו צריכים לאפשר לעשרות אלפי אחינו בעזה לחיות בתקופת האבן? כמובן שלא! עם זאת, זה הזמן עבור 'מוסלמים אוהבי פלסטין' ו'האב של עזה' [כלומר, ארדואן] לשים קץ למעגל הרוע הזה. זה הזמן להביא לכך שה'אשמים' ו'עוזרי האשמים' ישלמו על הנזקים.

"המוסלמים יבנו והיהודים יבואו ויהרסו? לא עוד! הפיצויים חייבים להיאסף מהיהודים. הצעתי היא זו: הכסף לבנייתה מחדש של עזה חייב להיות משולם על ידי אנשי עסקים יהודים תורכיים. חייב להיות 'מס מיוחד' מנדטורי עבור 'קרן עזה', אשר ייאסף מיהודים מקומיים וזרים העושים עסקים בתורכיה, מכל יהודי שיש לו קשרי מסחר עם ישראל, ומכל שותף עסקי תורכי של יהודים. כל יהודי שיש לו קשר כלשהו ל'בסיס הטרור הציוני/יהודי בישראל' שהרס את עזה, וכל חברה תורכית המקיימת קשרים עסקיים עם יהודים, יאולצו לשלם את מס 'קרן עזה'.

הריסות עזה.רויטרסיהודי טורקיה יפצו?

"העונשים שיוטלו על יהודי שלא ישלם מס זה חייבים להיות ביטול רישיונות העסק שלו, ביטול קשרי המסחר שלו, והחרמת כל נכסיו. אותם עונשים חייבים להיות מוטלים על חברות המקיימות קשרי מסחר עם יהודים, אשר לא ישלמו מס זה. כל החברות שאינן יהודיות המקיימות עסקים עם ישראל, תהיינה חייבות גם הן לשלם מס זה. אם הן לא תשלמנה את המס, יש לגבות אותו בכוח, ועסקיהן יהיו חייבים להיסגר. גם שותפי החברות האלה צריכים להיות כלולים בזה…

"מכיוון שהם אלה אשר הרסו, תנו להם לשלם על הבנייה מחדש. כל אלה אשר סייעו לאנשים אשר גרמו להרס, חייבים גם הם לשלם על כך… אם הם ישלמו, ייתכן שהם יפסיקו להרוס. קרוב לודאי שהם יפסיקו".

בולנט ילדרים, ראש IHH (הקרן לזכויות אדם, לחרויות ולסיוע הומניטרי – ארגון לא ממשלתי תורכי-אסלאמי, שארגנה את משט המרמרה) נקט בביטויים חריפים יותר ואמר כי "הגישה של ישראל הפרחחית-מפונקת עשויה להביא קץ על הקהילות היהודיות בתורכיה"

עיתון אסלאמי התומך במפלגת השלטון, דיווח על ההצהרות שנאמרו על ידי ראש ארגון הטרור IHH, המציג את עצמו כארגון צדקה, ודיווח כי על פי בולנט, IHH מתכנן כיום את פעילויותיו הבאות, אשר תתקיימנה בכל רחבי תורכיה, לרבות בבתי כנסת ובנציגויות הדיפלומטיות של ישראל, עוד הוסיף כי נעשה קשה יותר ויותר "לרסן את חבריו הצעירים" של הארגון מלתקוף יהודים.

בית כנסת בטורקיה נסגר בגלל עליית יהודים להר הבית

מושל מחוז אדרין שבצפון מערב טורקיה, הסמוך לגבול עם יוון, החליט על סגירת בית הכנסת העתיק 'בויוק' בתגובה על האירועים סביב פולמוס העליה להר הבית.

המושל דורסון סחין אמר לעיתונאים כי "בית הכנסת יהפוך למוזיאון שבו לא יוצגו שום תערוכות והוא יישאר סגור". העיתון הטורקי "הורייט" ציטט את המושל באומרו: "אני חש שנאה ליהודים, אנו מנקים את בתי הקברות שלהם ודואגים להם". בתגובה האשים חבר הפרלמנט ממפלגת העם הרפובליקנית שבאופוזיציה, האקון ארדימר, את המושל באנטישמיות וקרא לפיטוריו.

בית הכנסת בויוק (היווני) נבנה לפני למעלה ממאה שנים ומאז תש"ע נערכים בו שיפוצים שכמעט הושלמו. הקהילה היהודית בטורקיה פנתה לאחרונה למושל וביקשה ממנו לאפשר לה לקיים בבית הכנסת מעת לעת תפילות וחתונות.

בית הכנסת בויוק בטורקיהבית הכנסת 'בויוק' העתיק

0 Responses

  1. ממש הזוי שהמדינה שמכנה עצמה מדינה יהודית, ממשיכה לסחור ולקיים קשרים דפלומטיים עם האייכמן-ארדואן ועמו החלאתי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו