יו"ר ההסתדרות על המאבק להעלאת שכר המינימום: "אאבק הכי קשה שאני יודע"

חברי ועדת העבודה של הכנסת תומכים בהעלאת שכר המינימום ובמאבק ההסתדרות "אם נגיע לשביתה כללית, זאת תהיה השביתה הכללית המוצדקת ביותר" • יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן: "המדינה לא רואה את העניים" • מנכ"ל לשכת ארגוני העצמאים והעסקים: "יש להגן על העסקים הקטנים והבינוניים, הם מעסיקים של אנשים"

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה אמש דיון בהצעה לסדר היום של חברי הכנסת איתן כבל, עמיר פרץ, דב חנין, אילן גילאון, גילה גמליאל ויעקב ליצמן בנושא העלאת שכר המינימום לעובדים.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד) אמר בדיון: "אני מברך את יו"ר ההסתדרות על ההכרזה על סכסוך עבודה ומודה לו על כך. כוונתה היא לפתור רעות חולות במשק הישראלי ובראשן העוני. צר לי שעלינו להיאבק על כך ואני מקווה שלא נגיע לשביתה, אבל ברור לי שבסוף נקבל את מה שהיינו יכולים לקבל בתחילה מבלי שהמשק הישראלי ישלם מחיר כבד. בינתיים עשרות אלפי מובטלים לא מקבלים קצבה בשל שביתת שירות התעסוקה המתמשכת, אבל הגורמים השלטוניים עוסקים בדברים שברומו של עולם. יו"ר ההסתדרות, אתה הולך למלחמה היסטורית וצודקת".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "המדינה לא רואה את העניים בה. ניסיתי להתנהל בהגינות וביושר, אבל לא סופרים את העובדים במדינת ישראל. לא אתפשר בעניין. התוצר עלה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, אך חלקם של העובדים בו ירד. אז לאן הלך? לבעלי ההון. הכל הופרט, ומשרד האוצר קורא לאיזונים? האיזונים הופרו מזמן. לא אסכים למשוך עוד את הסיפור הזה. אם לא תהיה ברירה, אעשה את המאבק הכי קשה שאני יודע לעשות".

ח"כ איתן כבל (העבודה): "דיברנו בזמנו על אלף דולר שכר מינימום וכמה קיטונות של גיחוך נשפכו עלינו. אני פונה לאוצר בדחילו ורחימו: בואו נתאחד סביב המאבק".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "אם נגיע לשביתה כללית, ואני מקווה שהאוצר יתרצה לפני, זאת תהיה השביתה הכללית המוצדקת ביותר".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "מברך את יו"ר ההסתדרות על הפוליטיקה הישנה והאחראית שהוא מייצג, לעומת הפוליטיקה החדשה לכאורה הפוגעת בחלשים. לא צריך ועדת עוני כדי לגלות שבמדינת ישראל אין מספיק כדי להתקיים"

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה): "אין מוצדק מהמאבק הזה ומההכרזה הזאת. הוא חיוני לעתידה של החברה הישראלית"

ח"כ הגב' פרנקל (יש עתיד): "אני חוששת מעלייה באבטלה כתוצאה מהעלאת שכר מינימום. יש לפתור דברים בהידברות ולא בשביתה". מנכ"ל לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הצטרף לדעתה ואמר: "יש להגן על העסקים הקטנים והבינוניים, 50% מהעצמאים לא מגיעים לסף המס והם מעסיקים של אנשים".

רכז תחום תעסוקה באגף התקציבים באוצר, רן רידניק: "אנחנו בעיצומם של דיונים בין הצדדים וכך נכון לעשות. כל העלאה או עדכון צריכים להיות ממוקדים בחלשים. לא צודק שהעלאת שכר מינימום תגרום לעלייה בקרב אלה שמרוויחים שכר גבוה".

על כך השיב יו"ר הוועדה ח"כ כץ: "אם כל הרכיבים יהיו שכר לכל דבר ועניין ויהיו עליהם הפרשות סוציאליות, יהיה מה לדבר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו