יום כיפור: תיקי עזרה ראשונה יונחו בבתי הכנסת

בשנים עברו הוזעקו חובשי 'איחוד הצלה' לטפל בלמעלה מ-1,300 קריאות חרום בעיצומו של היום הקדוש • ראשי הארגון מספרים ל-JDN: כך אנו נערכים • וגם: טיפים לצמים

"ב'איחוד הצלה' מסכמים בהצלחה רבה את ההיערכות לקראת ראש השנה וכעת נשלמת היערכות לקראת יום הכיפורים", מספר ר' זאב קשש, יו"ר ארגון 'איחוד הצלה'. "ההיערכות כוללת הנחת מאות תיקי עזרה ראשונה מאובזרים בציוד מלא בכל בתי הכנסת של הקהילות והחסידויות הגדולות בארץ שעליהם יהיו אחראים חובשי 'איחוד הצלה" המתפללים במקום שיתנו במידת הצורך את המענה הראשוני לכל מקרה חרום.

"ראשי הסניפים ברחבי הארץ ערכו רישום על מיקומם של כל המתנדבים ומעודכנים על האזורים בהם ישהו במהלך התפילות", מספר אבי יוספי, דובר 'איחוד הצלה'. "המתנדבים מקבלים את אזור הכוננות שלהם לימי החג. בשנים האחרונות הוזעקו המתנדבים לטפל במהלך יום הכיפורים בלמעלה מ-1,300 קריאות חרום".

גבאי בתי הכנסת ובתי המדרש מתבקשים לדאוג ולשים טלפון במקום מוסכם על מנת שיוכלו להזעיק עזרה במידת הצורך וגן לדאוג להתעדכן על איש הצלה הקרוב הנמצא בסמיכות או במקום התפילות.

ר' אלי פולק, סמנכ"ל 'איחוד הצלה', מוסיף כי בהמשך להיערכות המיוחדת כל מתנדב "איחוד הצלה" קיבל קובץ הלכות מיוחד לימים הנוראים שנערך ע"י רכז ההלכה בארגון בהתייעצות עם ועדת רבני "איחוד הצלה". בקובץ ההלכות ישןם הוראות באופן הטיפול והיציאה לאירועי החירום השונים.

בתוך כך, 'איחוד הצלה' מפרסמים שורות הנחיות לציבור: כמה ימים לפני הצום מומלץ להקפיד על שתיית מים מרובה ובפרט במשך היום שלפני מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים. קפאין מגביר את איבוד הנוזלים ולכן לא מומלץ לשתות משקאות כמו קפה, קולה ועוד. מי שרגיל רגיל לשתות מספר כוסות קפה ביום, מומלץ להוריד בהדרגתיות את שתיית הקפה בימים שלפני הצום ולהרגיל את הגוף לכמויות נמוכות יותר של קפאין.

חולי אסטמה, צריכים להביא עימם לבית הכנסת את המשאפים האישיים שלהם, כך שאם חלילה יכנסו להתקף של קוצר נשימה, יוכלו לקבל מיד טיפול ראשוני.

כמו כן, מומלץ לשבת במקום מאוורר עד כמה שניתן, בכדי להקטין את תחושת המחנק.

לאחר הצום מומלץ מאוד להקפיד על ארוחה איטית ומדורגת ולהימנע ממנות גדולות מדי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו