הרמטכ"ל על תקרית הירי בעזה: "הגבנו במקום ונגיב בעוצמה שתידרש"

את הדברים אמר רא"ל גנץ בועידת התחזיות של "כלכליסט", והוסיף כי "אין לנו שום כוונה לאפשר לאירועים האלו לעבור ללא מענה" • "אני לא רואה מצב שמישהו יתחיל מלחמה, אבל יש סבירות שאירועים יתפתחו", אמר הרמטכ"ל

ראש המטה הכללי, רב- אלוף בנימין (בני) גנץ, התייחס היום (רביעי) בוועידת התחזיות של "כלכליסט" בנמל תל-אביב לתקרית הבוקר על גבול עזה (לינק). "אי היציבות באזור היא מאפיין קבוע של החיים של צה"ל ושל מדינת ישראל בכל אחד מהגבולות עמם אנו צריכים להתמודד", הדגיש רא"ל גנץ. "אין לנו שום כוונה לאפשר לאירועים האלו לעבור ללא מענה. הגבנו בו במקום ונפעל בצורה הנבונה ביותר והעוצמתית כפי שתידרש מול כל אחד ואחד מן מקרים אם וכאשר ישובו".

"אני לא רואה מצב שמישהו יתחיל מלחמה, אבל יש סבירות שאירועים יתפתחו", הסביר הרמטכ"ל. "אין מה לעשות – במדינת ישראל ההכרח הביטחוני הוא עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה. המענה המשאבי לביטחון הוא בין היתר גם הזדמנות לאומית ולא רק הכרח".

קרא עוד:

[postim]

הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם להתייעלות הכלכלית שעבר צה"ל בשנים האחרונות. "אנחנו הארגון הציבורי היחיד שקטן במשרתיו בקבע ב-2,000 איש בשנתיים האחרונות. זה מהלך שהוא מאוד קשה, וטרם הגיע לסופו", הוא הדגיש.

רא"ל גנץ הוסיף ואמר כי יש לבחון את הקיצוצים בתקציב הביטחון בראייה כלכלית רחבה "רמת ביטחון טובה איפשרה ומאפשרת למדינת ישראל להמשיך ולשגשג כלכלית תוך ויכוח, ככל שיהיה, על סדר העדיפויות בראייה רחבה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו