הסופר-טנקר של החשמל: מערכת 'מגדלור' הופעלה לראשונה

לראשונה, צוותי חברת החשמל עובדים עם מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת, ה'מגדלור', לאיתור תקלות במהלך הסערה • מערכת מגדלור פותחה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של חברת החשמל ומאפשרת מתן תמונה רחבה בזמן אמת בין צוותי העבודה בשטח לדרג הניהולי •

בעקבות אירועי מזג האוויר יש תקלות חשמל ברחבי הארץ בעיקר בהוד השרון ויהוד. הזמן ממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשלוש עד ארבע שעות, ומחברת החשמל נמסר כי צוותי החברה פרוסים בשטח ומטפלים בכל התקלות בהקדם האפשרי.

צוותי חברת החשמל נעזרים במערכת מגדלור למתן טיפול יעיל ומהיר ללקוחות החברה במהלך ימי הסערה.

מערכת "מגדלור" היא מערכת שליטה ובקרה מתוחכמת לניהול צוותי משימה שונים בכלל וצוותי תיקון תקלות ברשת החשמל בפרט, שפותחה עבור חברת החשמל באמצעות חברת TSG . המערכת פותחה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של חברת החשמל, היערכותה למצבי קיצון ויישום הפקת הלקחים של אירועי סערת דצמבר 2013.

קרא עוד:

[postim]

מערכת מגדלור הינה מערכת שליטה ובקרה תקשורתית, שמטרתה לשפר את השירות הניתן ללקוחות חברת החשמל. המערכת מאפשרת הפעלה ומתן תמונה רחבה בזמן אמת בין צוותי העבודה בשטח לדרג הניהולי. היא מבוססת על מכשירים ניידים מתוחכמים טכנולוגית, מוקשחים ומאפשרים עבודה בתנאי שטח שונים ומאתגרים. עמדות העבודה הניידות משדרות נתונים מהצוותים בשטח, למרכזי שירות הלקוחות – 103, ולדרג הניהולי וקולטות הנחיות מדרג הניהול להפעלת הצוותים.

חברת החשמל מעכת מגדלור 1 עובד חברת החשמל משתמש במערכת מגדלור לאיתור תקלה

מערכת מגדלור מאפשרת להציג תמונת מצב רחבה, אינטגרטיבית ומשותפת הכוללת: תקלות ברשת החשמל בחירום ובשגרה בגזרה נתונה, פריסת צוותים וסטאטוס המשימות, גורמים תומכים וכיו"ב. כמו כן, מאפשרת למקבלי ההחלטות בארגון לקבוע סדרי העדיפויות בהתאם לתמונת המצב הנכונה בזמן אמת; תקלות, צוותי עבודה ולוחות זמנים.

המערכת משפרת את יכולות השליטה ומאפשרת למצות את התפוקה של צוותי העבודה בשטח בצורה האפקטיבית ביותר ובאמצעותה ניתן להעביר מידע ונתונים מדויקים אודות התקלות בין המטה לצוותי העבודה ובכך לייעל באופן משמעותי את הטיפול בתקלות ברשת החשמל.

מערכת מגדלור תומכת במחזור החיים של המשימות, כולל תכנון, הנחייה, ביצוע, בקרה ותחקור, תוך שיפור יכולת התחקור בזמן אמת OnLine או בסמוך לו, מאפשרת שיתוף פעולה יעיל עם ארגונים נוספים כגון פיקוד העורף והמשטרה ועבודה אוטונומית בכל רמה בנפילת רשתות תקשורת, אשר הכרחית בזמני חירום.

חברת החשמל מעכת מגדלור 3

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו