יפן וישראל ירחיבו את שיתוף הפעולה הכלכלי והמדעי בין המדינות

ראש ממשלת יפן הגיע לישראל בראש משלחת של למעלה מ-100 אנשי ממשל ונשיאי החברות היפניות המובילות בעולם במטרה להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות

אמש נחת בארץ ראש ממשלת יפן, בראש משלחת רמת דרג של כ-100 אנשי עסקים ופקידי ממשל בכירים, לביקור מדיני משמעותי במטרה להרחיב את קשרי המסחר עם ישראל.

הביקור נפתח בפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, אחרי הפגישה התקיים מפגש של ראשי הממשלה עם אנשי עסקים יפנים בכירים. בסיום המפגש השתתפו ראשי הממשלה בתערוכת טכנולוגיית חדשנות ישראלית. מהתערוכה המשיכו ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת יפן אבה לכינוס הפורום העסקי שנערך בחסות מכון הייצוא היפני בישראל, בכינוס השתתפו כ- 500 אנשי עסקים ישראלים ויפנים.

יפן הינה הכלכלה השלישית בגודלה בעולם עם תמ״ג של 4.73 טריליון דולר (נתוני 2013), והידוק קשרי המסחר עמה מהווה נדבך נוסף במהלך האסטרטגי שמובילה ישראל בשנים האחרונות להידוק הקשרים עם מדינות המזרח הרחוק. זהו ביקור ראשון של ראש ממשלת יפן בישראל מאז 2006.

קרא עוד:

[postim]

בפתח פגישתם אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני שמח לקבל את פניך, ראש הממשלה. זה ביקור גומלין לביקור שלי ביפן. הוא מקנה לנו הזדמנות היסטורית לחבר בין היכולות של העם היפני והעם בישראל. אני חושב שיש הרבה תחומים כלכליים, טכנולוגיים ואחרים שבהם נוכל לשתף פעולה, ואני מצפה לעשות כך, לטובת שני העמים שלנו".

בנימין נתניהו וראש ממשלת יפן

בפגישה עם 26 אנשי עסקים יפנים ונשיאי חברות יפניות שהתקיימה מיד לאחר מכן אמר ראש ממשלת יפן אבה: "ניצלנו את ההזדמנויות מהביקור של ראש הממשלה נתניהו ביפן בשנה שעברה, ועכשיו אנו עדים להתקדמות מתמדת ורחבת היקף בפיתוח היחסים הבילטרליים בינינו. בין התחומים שבהם אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק, תחום הכלכלה הוא התחום שבו קיים הפוטנציאל הגדול ביותר לחיזוק היחסים בין שתי המדינות. הבאתי אתי לביקור הזה משלחת של אנשי עסקים. כל חברי המשלחת הם מובילים בתחומם, כלומר, מנכ"לים של חברות עם פעילות עסקית ענפה עם ישראל, וכולם חולקים את הרצון לקיום יחסים עסקיים עם ישראל. הבנתי שלאחרונה התקבלה החלטה בממשלת ישראל לחזק את היחסים הכלכליים בין יפן לישראל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולעודד את ראש הממשלה להתנסות באופן ישיר ולחוות את הרצון של קהילת העסקים ביפן, של תאגידים מרכזיים ועסקים קטנים ובינוניים וכן גופים אדמיניסטרטיביים עצמאיים".

פיתוח מידע ומחקר

במסגרת ההבנות חתמו יפן וישראל על הסכם הבנות להרחבת שיתוף הפעולה המדעי בין המדינות. ההסכם נחתם אמש בירושלים על ידי מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל עידו שריר ונשיא הסוכנות היפנית למדע מישיהרו נקאמורה, במהלך פגישה במעמד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש ממשלת יפן שינזו אבה, שהגיע לביקור בישראל עם משלחת של שרים וגורמים רשמיים נוספים.

ממשלת ישראל אישרה לאחרונה החלטה להרחבת שיתוף הפעולה עם יפן כאשר קשרי המדע משחקים תפקיד מרכזי בהרחבה זאת. שיתוף הפעולה המדעי עם יפן החל ב-2008 וכיום עומדים סכומי ההשקעה במחקרים משותפים על 1,230,000 דולר לשנה המתחלק שווה בשווה בין המדינות במשך חמש השנים האחרונות. מוקדם יותר היום, במהלך פגישה שהתקיימה במשרד המדע עם נקאמורה, הציע מנכ"ל משרד המדע למקבילו להגדיל סכום זה בתחומי המחקר היישומי והנדסי והצדדים סיכמו ביניהם להמשיך את הדיאלוג בעניין.

במסגרת שיתוף הפעולה המחקרי ביקרו אמש ראשי הממשלות בתערוכה מיוחדת של טכנולוגיית חדשנות ישראלית, החברות הישראליות הציגו את פיתוחיהן בפני ראש ממשלת יפן שהתרשם עמוקות, בין הפיתוחים: טכנולוגיית צפייה הולגראמית בתלת-ממד המאפשרת לתמונות 'לרחף באוויר' כתמונה תלת-ממדית, ללא כל צורך במשקפי תלת-ממד או החלפת המסך הדו-ממדי לחדשני ומתקדם יותר. ׳רובוט לביש׳ המאפשר לאנשים עם מוגבלות הליכה לשוב וללכת לאחר פגיעה בעמוד השדרה. חיישן מולקולארי שסורק מזון ותרופות ומציג את מרכיביו לרבות באפליקציה סלולארית. ראש ממשלת יפן נפעם מהמחשת היכולות שהוצגו בפניו, ואמר בבדיחות "אם יפן תהיה המדינה הראשונה לפתח ולהשתמש בטכנולוגיה החדשה הזאת שיכולה להבין מה חושבים אנשים, אולי במפגש הפסגה מחר עם ראש הממשלה נתניהו, ליפן יהיה יתרון תחרותי…"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו