נתניהו: "נגן על עצמנו בכל מקום שנידרש"

על רקע הדיווחים כי ישראל תקפה מספר פעילי חיזבאללה ובהם ג'יהאד מורנייה, אומר ראש הממשלה כי "ישראל עומדת על כך שתהיה לה הזכות להגן על עצמה כנגד כל אלה שיבצעו מעשי טרור כנגד אזרחיה ויתקפו אותם" • איראן מודה: קצין בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה

יממה לאחר התקיפה הישראלית -עפ"י פרסומים זרים- בסוריה, ופרטים נוספים על מספר הנפגעים וזהותם, הולכים ומתבררים.

עפ"י הדיווח בכלי תקשורת בעולם, אמש אחה"צ נורו שני טילים לעבר מטרה בעיירה מזרת אל-אמל בפרוורי קוניטרה שבגולן, לאחר ששני מל"טים ישראלים חגו באזור במשך שעות. בתקיפה שמטרתה היתה ככה"נ חיסולו של ג'יהאד מורנייה, מפקד גיזרת הגולן בחיזבאללה, נהרגו שישה מאנשי חיזבאללה ושישה מאנשי משמרות המהפכה האיראניים שהגיעו לסייר באזור. היום (ב') הודתה איראן כי גנרל בכיר במשמרות המהפכה נהרג אמש בתקיפה הישראלית.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה לפרסום אודות התקיפה כי הם “לא מתייחסים לדיווחים בכלי תקשורת זרים”. מן העבר השני חיזבאללה לא שותק על הפגיעה הקשה, ואומר כי התגובה תבוא במועד שיתאים להם היל"ת. מומחי ביטחון מעריכים כי נסראללה אינו מעוניין להצית את האזור במערכה מלחמתית כבדה בשל הסתבכותו עד צוואר בסכסוך בסוריה, אך ככה"נ יבקש הארגון להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ברחבי העולם.

קרא עוד:

[postim]

כנהוג במקרים דומים בעבר, ישראל אינה מאשרת 'פרסומים זרים' אך דואגת להעביר מסר של הרתעה ע"י 'גורמים בכירים' או להפריח לאוויר אמירה עמומה שמצד אחד תחזק את אפקט ההרתעה הישראלי, אך מצד שני תניח לנפגעים ללקק את פצעיהם ללא הכרח להגיב על תקיפה ישראלית.

גם הפעם, בעקבות חיסולו של 'יהאד מורנייה, התבטא ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם ראש ממשלת יפן, כי "ישראל עומדת על כך שתהיה לה הזכות להגן על עצמה כנגד כל אלה שיבצעו מעשי טרור כנגד אזרחיה ויתקפו אותם", נתניהו הצהיר כי "לא נאפשר לאיש לקשור את ידינו, כולל בית הדין הבינלאומי. נעשה כל שיידרש כדי להגן על עצמנו בכל מקום שנידרש".

המשלחת היפנית אמנם באה לביקור שעיקרו הידוק קשרי המסחר, אך נתניהו מצא גם כאן את 'הגרעין האיראני'. בדבריו בקבלת הפנים לר"מ יפן, אמר "יש לנו דבר משותף נוסף – שתי החברות שלנו הן דמוקרטיות שואפות שלום שניצבות בפני איומים רציניים ממדינות סוררות סמוכות. הן איראן והן צפון קוריאה נשלטות בידי דיקטטורות קיצוניות ואכזריות, מדינות ששואפות להפחיד ולאיים על שכנותיהן, ובמקרה שלנו אף למחות אותנו מעל פני האדמה. לאיראן ולצפון קוריאה יש תכניות גרעין צבאיות אגרסיביות ומתקדמות. שתיהן מפתחות נשק גרעיני ואת הטילים הבליסטיים שיישאו אותו.

נתניהו הדגיש בפני אורחו כי לדעתו "אין סכנה גדולה יותר לשלום העולם ובטחונו מאשר שאיפתה הבלתי פוסקת של איראן להשגת נשק גרעיני". ראש הממשלה הבהיר את העמדה הישראלית כלפי כל מו"מ,ואמר כי "ישראל רוצה שתוכנית הנשק הגרעיני של איראן תגיע לקיצה בדרכי שלום, ועד שיושג הסכם שיפרק את היכולת הגרעינית הצבאית של איראן, אני מאמין שיש לשמר את הסנקציות הבינלאומיות על איראן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו