שר הביטחון יעלון: "בית הדין בהאג צבוע ותוקף אותנו באופן צבוע"

את הדברים אמר שר הביטחון בוגי יעלון בפגישתו היום עם שר החוץ של קנדה, ג'ון באירד, בלשכתו בתל אביב • שר החוץ הקנדי הנחשב לתומך ישראל מובהק אמר כי "הרשות הפלסטינית עשתה טעות ענקית וחצתה קו אדום"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש היום בלשכתו בתל אביב עם שר החוץ של קנדה, ג'ון באירד. במהלך הפגישה דנו השניים בסוגיות אזוריות אסטרטגיות, במצב במזרח התיכון וביחסי ישראל-קנדה.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון לאורחו: "אין רגע דל באזור שלנו. ברצוני להודות לך על הקול הצלול של קנדה. קול שמייצג מדיניות קנדית המובלת בידי ראש הממשלה הארפר, מבוססת על ערכים ונחוצה כל כך בזמנים אלו. בכל העולם ובמיוחד בשכונה שלנו. אנחנו מאותגרים עתה לא רק בידי טרור ורקטות, אלא גם על ידי בית הדין בהאג. גוף בינלאומי שאמור להיות מוסרי, תוקף אותנו עתה באופן צבוע. המצב הוא שאנחנו נלחמים בטרור, בארגוני טרור כמו חמאס שמשתמש באזרחיו כמגן אנושי כדי לתקוף את אזרחינו. ועתה אנחנו מותקפים בידי גופים צבועים כמו בית הדין בהאג.

"אנחנו מעריכים מאוד את הקול הברור והמוסרי של קנדה והמחויבות שלך לקול הזה" אמר יעלון לשר החוץ הקנדי, "זו הדרך היחידה להיאבק בדאעש, אל קעידה, חמאס, חיזבאללה.

קרא עוד:

[postim]

"איראן היא הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. אפשר למצוא את טביעות האצבע האיראניות בכל סכסוך במזרח התיכון. איראן היא הבעיה הגדולה ביותר במזרח התיכון, והציר הזה מבוסס למעשה על איראן, משטרו של בשאר אסד, חיזבאללה ושחקנים נוספים.

"לדאעש יש שלוחות בכל מקום. יש כמה עשרות ערבים-ישראלים שיצאו להילחם בסוריה כחלק מהג'יהאד העולמי, וכשהם שבו לישראל מיד עצרנו אותם. אנחנו מונעים מהם לפעול או להפיץ את האידיאולוגיה שלהם".

שר החוץ באירד הסכים לדברים ואמר: "אני חושב שהרשות הפלסטינית עשתה טעות ענקית וחצתה קו אדום".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון עם שר החוץ של קנדה, ג'ון באירד, בלשכתו בתל אביב 19.1 (3)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו