ארה"ב: אובמה שלח בכירים להניא את ישראל מתקיפה באיראן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלח שני בכירים במערכת הביטחון האמריקנית בכדי לשכנע את ישראל שלא לתקוף באיראן • האם זה אומר שארה"ב יודעת שבישראל החליטו כבר לתקוף • הבית הלבן: "פגישה שגרתית"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שיגר לישראל בכירים במערכת הביטחון האמריקנית בכדי לשכנע את הדרג המדיני בישראל להימנע לעת עתה מתקיפה באיראן.

קרא עוד:

[postim]

העובדה הנ"ל בהחלט מסמנת כי ככל הנראה החליטו בישראל לתקוף באיראן בזמן הלא-רחוק. שני הבכירים ששלח אובמה הם: היועץ האמריקני לביטחון לאומי, טום דונילון, וראש המודיעין הלאומי ג'יימס קלאפר, שייפגשו הבוקר (א') ומחר עם ראשי הממשל ומערכת הביטחון בישראל.

הנשיא ברק אובמה שיגר את השניים ארצה בעיקר במטרה להסביר את פעולותיה של ארה"ב בהידוק הסנקציות ובניסיון אולי אחרון להביא את איראן לשולחן המו"מ, כשברקע ניצבת האפשרות של תקיפה ישראלית במדינה המתחמשת.

אמש אמר ראש המטות המשולבים מרטין דמפסי, כי "לא הייתי אומר שהצלחנו לשכנע אותם שדעתנו היא הנכונה או שהם פועלים בשיקול דעת שגוי", זאת בהתייחס לדיאלוג עם ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא אובמה בעוד כשבועיים בבית הלבן. חלק מההערכות מדברות על הפגישה הזאת כפגישה מכרעת בעניין הגרעין האיראני או אם תרצו, מתקפה ישראלית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו