השבוע נערך שמחת החתונה לנכד המקובל הגאון רבי גמליאל רבינוביץ שליט''א באולמי בנות ירושלים בהשתתפות אדמורי''ם ורבנים | שיאו של השמחה הינו במעמד המצוה טאנץ העילאי בו לקח המקובל אגוד הדסים ומרקד לפני הכלה בדביקות -צילום מ.ה.
זה לא ענין של מקובל לרקוד ככה זה סתם השובבות החיננית של הירושלמים שמתנהגים בפשטות טבעית ומשמחים את החתן והכלה בכלמיני צורות אבל זה כלל לא קשור לקבלה אולי ההדסים אבל לרקוד בלי קפטן ובלי נעליים זה שייך לירושלמיות
כן, נכון שזה שייך לירושלמיות, אבל גם הם צריכים מאד להזהר במעשיהם: הפישוט ידים ורגלים (הקידה והכריעה וההשתחוואה) כשההדסים מעל לראשו נראים חלילה כאילו משתחווה וכו' ואם כי אני מכירו לאדם גדול מאד וירא שמים בתכלית אבל כאמור גם אלו אמרו חז"ל "חכמים הזהרו בדבריכם ולא כ"ש במעשיכם..
ואני מפחד פחד עצום להגיב כי אנו מצווים לפחוד מתלמידי חכמים אך במקום שיש חשש חילול השם אין חולקים וכו'
ובגלל שהוא ירושלמי ומתנהג בטבעיות ובשפלות שאין דומה לו כמעט בדורינו ויודעני בו שיקבל את האמת אפילו מפרעוש וגם יודעני בו שיסלח לי ולכן נתתי דרור למקשי המקלדת ולהגיב
ויה"ר שיזכה עוד רבות בשנים לקדש שמו הגדול ית' מתוך בריות גופא ונהורא מעליא
אינגאנצן…………..
יענקל למה לא השלמת מה שרצית זה הדבר הכי נכון
הוא שם מתחתיו מפריד לכן אין איסור של משתחווה לאבן מסכית
0 Responses
זה לא ענין של מקובל לרקוד ככה זה סתם השובבות החיננית של הירושלמים שמתנהגים בפשטות טבעית ומשמחים את החתן והכלה בכלמיני צורות אבל זה כלל לא קשור לקבלה אולי ההדסים אבל לרקוד בלי קפטן ובלי נעליים זה שייך לירושלמיות
כן, נכון שזה שייך לירושלמיות, אבל גם הם צריכים מאד להזהר במעשיהם: הפישוט ידים ורגלים (הקידה והכריעה וההשתחוואה) כשההדסים מעל לראשו נראים חלילה כאילו משתחווה וכו' ואם כי אני מכירו לאדם גדול מאד וירא שמים בתכלית אבל כאמור גם אלו אמרו חז"ל "חכמים הזהרו בדבריכם ולא כ"ש במעשיכם..
ואני מפחד פחד עצום להגיב כי אנו מצווים לפחוד מתלמידי חכמים אך במקום שיש חשש חילול השם אין חולקים וכו'
ובגלל שהוא ירושלמי ומתנהג בטבעיות ובשפלות שאין דומה לו כמעט בדורינו ויודעני בו שיקבל את האמת אפילו מפרעוש וגם יודעני בו שיסלח לי ולכן נתתי דרור למקשי המקלדת ולהגיב
ויה"ר שיזכה עוד רבות בשנים לקדש שמו הגדול ית' מתוך בריות גופא ונהורא מעליא
אינגאנצן…………..
יענקל למה לא השלמת מה שרצית זה הדבר הכי נכון
הוא שם מתחתיו מפריד לכן אין איסור של משתחווה לאבן מסכית