"בית הספר המוסלמי-ממשלתי בצרפת הוא חממה לאנטישמיות"

הטענה נשמעה מפיו של מורה מוסלמי שהתפטר מתפקידו בבית הספר "המוסד מחנך לבדלנות ואנטישמיות" • מנהל ביה"ס: "אף אחד אחר לא טוען שהוא שמע דברים כמו שטוען המורה"

סופיאן זיתוני, מורה מוסלמי ממוצא אלג׳יראי, התפטר מביה"ס ר מביה״ס ״תיכון אוורואס״ בעיר ליל שבצרפת. זהו ביה״ס המוסלמי היחיד הממומן ברובו ע״י ממשלת צרפת.

במכתב שפרסם המורה, פרש את הסיבות שהביאו להתפטרותו: ״ביה״ס הוא שטח מוסלמי במימון הממשלה ,אבל אין שום קשר בין ערכי הרפובליקה הצרפתית לבין מה שמלמדים בבי״ס, שהפך לחממה לאיסלאם קיצוני, בדלנות ואנטישמיות״

״במשך 20 שנה אני עובד כמורה ומעולם לא שמעתי כל כך הרבה אמירות אנטישמיות מתלמידים. הייתי שומע דברים כמו: ׳היהודים שולטים במדיה׳ או ׳היהודים הם גזע ארור׳. גם דבריהם של מדענים והוגים יהודיים, היו נלמדים בחוסר רצינות רק בגלל היותם יהודים. כשניסיתי להסביר שזה הכל קונספירציות אנטישמיות, הייתי נענה כי ׳היהודים הם אויבי האסלאם׳ וזהו״, סיפר המורה.

קרא עוד:

[postim]

מנהל ביה״ס, אלחסן אופקר, אומר כי המורים והתלמידים המומים וכועסים בשל האשמותיו של המורה. לפי אלחסן, המורה ניסה לשכנע תלמידים בראיית העולם ה״סופית״ שלו, (סופיים- זרם באסלאם המפרש את האסלאם בצורה ׳רכה׳ יותר) ולכן ניהלו איתו התלמידים שיחות על דת, אבל אף אחד אחר לא טוען שהוא שמע דברים כמו שטוען זיתוני.

בתמונה: רב יהודי בשיעור יהדות לתלמידי בית הספר המוסלמי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו