120 הדונמים של הגן הבוטאני הפכו ל'פארק השמיטה'

בימים אלו נפתח מרכז מבקרים בפארק השמיטה החדש הממוקם בגן הבוטאני האוניברסיטאי בירושלים • המיזם מכיל בתוכו למידה חוויתית דרך כלים טכנולוגיים ומיועד לבתי ספר, קבוצות, ארגונים ומבקרים פרטיים

בימים אלו נפתח מרכז מבקרים בפארק השמיטה החדש אשר הוקם במיזם משותף עם המשרד לשירותי דת, בראשות ממונה שמיטה ארצי, אפרים אנטמן, ועמותת "מרכז הלכה והוראה".

אמש (שני), נערך סיור ואירוע פתיחת פרויקט "מרכז המבקרים" בשנת השמיטה בגן הבוטאני שבירושלים. בסיור ובאירוע השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט והרב יוסף צבי רימון, רב הפרויקט מטעם "מרכז הלכה והוראה".

מרכז המבקרים מוקם בגן הבוטאני האוניברסיטאי בירושלים, הגן ממוקם במרכז העיר ירושלים ומקבל במהלך השנה קבוצות של משרד החינוך, עיריית ירושלים וקרן ירושלים. הגן משתרע על שטח של כ-120 דונם וגדלים בו 6,000 מינים של צמחים. הגן בעל מעטפת חקלאית ייחודית ומקצועית ובעקבות כך הגן נבחר למקום האולטימטיבי ביותר לנהל את הפארק בו.

המיזם מכיל בתוכו למידה חוויתית דרך כלים טכנולוגים, אינטראקציה קבוצתית וממשק עם הגן הבוטני האוניברסיטאי ותוכנו. המיזם מיועד לבתי ספר, קבוצות מחו"ל, ארגונים ומבקרים פרטיים.

קרא עוד:

[postim]

מטרת הפרויקט היא לייצר שיח יהודי עולמי חדש במגוון תחומים דרך החיבור השורשי לערכי השמיטה. קהל המבקרים יכיר את היהדות כמקור לערכים אוניברסאליים והומניסטיים הרלוונטיים לחיים המודרניים. וייחשף לערכים הומניסטיים ואוניברסליים בשמיטה היהודית כבסיס לאחדות הכללית. בנוסף פרויקט זה יביא להעמקת הידע בהלכות השמיטה באופן חוויתי אמוציונאלית ורציונאלית לכל המעוניין ויעביר מסרים וערכים לציבורים גדולים ומגוונים. בראש הפרויקט עומד הרב יוסף צבי רימון, אשר בנוסף עומד בראש מרכז הלכה והוראה וארגון 'תעסוקטיף'.

סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן: "שנת השמיטה מבשרת בשורה של התחלה חדשה ומציבה בפנינו הזדמנות ליצור שיח יהודי- ערכי. פארק השמיטה מאפשר לנו לקרב דתיים, חילוניים ומסורתיים מכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה, לערכי השמיטה היהודית".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט: "פארק השמיטה הוא עוד כלי שבו המשרד תומך ומנתב בשנת השמיטה. חשוב לנו להדגיש את החיבור השורשי לערכי השמיטה ופרויקט זה מהווה אבן דרך בתהליך זה. אני שמח שדרך הפארק אנו מסוגלים לחבר את כל עם ישראל לשנת השמיטה על כל אופניה בסיס לאחדות הכללית ויביא להיכרות מעמקיה עמה. אני מאחל להצלחת שיתוף הפעולה עם "מרכז הלכה והוראה" וכי מאמין שפרויקט זה יניב פירות טובים."

פארק שמיטה 1

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו