אבל כבד: הגאון רבי שלמה יהודה שווייצר זצ"ל אב"ד דרכי נועם

הגאון רבי שלמה יהודה שוייצר זצ"ל, מחשובי רבני קהילת בעלזא הלך הבוקר לעולמו • הנהיג במשך שנים רבות את קהילת 'דרכי נועם' אותה הקים במונסי שבארה"ב • הלווייתו תצא הערב בשעה 19:30 מביתו ברחוב רבא ברובע ז' שבאשדוד, להר המנוחות

מאשדוד מתפשטת הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי שלמה יהודה שוייצר זצ"ל, מחשובי רבני קהילת בעלזא ומלפנים אבדק"ק דרכי נועם במונסי שבארה"ב.

הגאון זצ"ל נולד לפני 77 שנה בעיירה דינוב שבגליציה, לאחר המלחמה הנוראה היגר עם אביו ואחיו לארה"ב בעודם ילדים צעירים.

כבר בשנותיו המוקדמות נשלח ע"י אביו לשקוד בתורה בישיבת כ"ק מרן הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע ובהדרכה אישית מאת מהר"א זצ"ל, שנים רבות לאחר מכן דיבר בערגה על אותם הימים בהם זכה לראות את פני קודש הקדשים זי"ע. בימים ההם עלה והתעלה במעלות התורה והחסידות, למד בהתמדה יתירה וקנה שם טוב כעילוי וגאון בהלכה.

עם הקימו את ביתו עם נוו"ב הרבנית תבלחט"א כונן את קהילתו 'דרכי נועם' במונסי שבארה"ב, ובמשך שנים ארוכות ניהל את קהל עדתו ביד רמה.

שמו הטוב נודע לשם ולתהילה, כגאון עצום בכל מכמני התורה, עמד בראש מלחמות ה' לביסוס חומות הכשרות בארצות הברית, נלחם מול גופים גדולים למען שמירת הדרך המסורה בשחיטה ובבדיקות מבלי לזוז כמלא נימה מפסק השו"ע.

רבים נהרו לבית מדרשו לשמוע את קולו הנעים כאשר ירד לפני התיבה ונשא את תפילותיו ברגש כשליח ציבור, והמוני שוחרי תורה וחסידות השתתפו תמידין כסדרן בשיעוריו המופלאים.

דבק בכל נימי נפשו בכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ופיאר את שולחן המזרח של רבני קהילות בעלזא בארץ ובעולם.

בשנים האחרונות עלה לחון את ארץ הקודש, וקבע את מושבו בעיר אשדוד. על אף הפצרות רבות מקהילות בעלזא באשדוד לכהן להם כרב סירב בכל תוקף, ובכל שעות היום התעסק בלימודיו. את מקום תפילתו קבע בבית המדרש של כ"ק האדמו"ר מטשארנאביל שליט"א.

בתקופה האחרונה חלה ונזקק לטיפולי דיאליזה, אך לא נתן לחולי להשפיע על סדר יומו המלא וגדוש. גם בימים בהם היה חלש התאמץ להגיע לבית המדרש להתפלל במניין. הבוקר, במהלך הטיפול, נחלש מאד והחזיר את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים, בנים ובני בנים, כולם הולכים בדרך הישר. ואלפי שומע לקחו הכאובים ומבכים את פטירתו.

מסע ההלוויה תצא הערב בשעה 19:30 מביתו ברחוב רבא ברובע ז' תעבור דרך בית המדרש דחסידי טשארנאביל ברחוב רבי ינאי אשדוד לעבר הר המנוחות בירושלים.

ארכיון מ. כהן

0 Responses

  1. הוא לא חותנו של ר' צבי מאיר כלל!!!
    ר' צבי מאיר הוא חתן אחיו יבלט"א ר' יעקב דוד שליט"א, מחשובי חסידי בעלזא ומראשי ישיבת תורה ודעת.
    ר' שלמה היה חותן הרב מאיר הרמן שליט"א ממונסי נ"י
    העיקר חסר מן הספר, היותו בנו של החסיד הנכבד הר"ר הרשל ע"ה, שהיה דוגמא לחסידישע איד אמיתי, בתפלתו ובתמימותו, ביראתו ובדקדוקי המצות, ובדביקותו ובהתבטלותו לצדיקי הדור, ועוד ועוד. ודבר זה הוא הרבה יותר מלהיות חותן הגרצ"מ

  2. אי אפשר שלא להעלות לזכרון את הקריאת התורה שלו, איך הוא שהיה קורא בתורה בכל רמ"ח אביריו ושס"ה גידיו, ממש א'פלאם פייער, יהי זכרו ברוך ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.

  3. צריך למחות על הזלזול בתלמיד חכם וצדיק המרומז למעלה. גם הגה"צ רצ"מ זילברברג הוא דוגמא לחסידישע איד אמיתי, בתפלתו ובתמימותו, ביראתו ובדקדוקי המצות, ובדביקותו ובהתבטלותו לצדיקי הדור, ועוד ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו