בליכוד נערכים לפרסום דו"ח המבקר על הוצאות משפחת נתניהו

מסיבת עיתונאים של המפלגה תתקיים היום בשעה 16:05, מיד לאחר פרסום הדו"ח • במחנה הציוני חוששים לתקוף את ראש הממשלה אישית, דבר אשר יחזק את בסיס התמיכה שלו • פרשיות רהיטי הגן ומחזור הבקבוקים לא ייכללו בדו"ח

היום בשעה 4 אחר הצהריים, יפורסם לציבור דו"ח מבקר המדינה על הוצאות משפחת נתניהו בשני מעונותיה הממומנים מקופת המדינה בשנים 2009-2013.

פרטי הדו"ח עדיין אסורים בפרסום, אך המבקר יוסף שפירא אינו מתייחס בו לפרשות הבקבוקים ורהיטי הגן, אשר נמצאות עדיין בטיפול של היועץ המשפטי לממשלה, מפני שעלה בהם חשש למעשים פליליים.

קרא עוד:

[postim]

משרד המבקר בדק לעומק את כלל הוצאות הכספים במעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו, המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים והמעון הפרטי בקיסריה, בהן הוצאות מזון ואירוח, ניקיון, גינון ותחזוקה שוטפת.

"להסיט את האש לעבר שמעון פרס"

בליכוד נערכים לנזק תדמיתי קשה במיוחד לראש הממשלה, אשר עלול להיתפס בציבור כנהנתן וכמנותק מהמצב הכלכלי הקשה של רבים מאזרחי המדינה. הלילה קיימו נתניהו ובכירי קמפיין הליכוד התייעצויות על הדרך הנכונה מבחינתם להגיב לדו"ח ולצמצם את הנזקים, בפגישה הוחלט על כינוס מסיבת עיתונאים מיד עם פרסום הדו"ח, בה ינסו להדוף ולערער את הטענות הקשות נגד היו"ר.

חלק מחברי הכנסת קיבלו תדרוך כי עליהם להסיט את האש לכיוון הנשיא לשעבר שמעון פרס, אשר הדו"ח בעניין הוצאות מעונו צפויות להתפרסם יחד עם הדו"ח על נתניהו.

ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא, כי מתקפה תקשורתית על נתניהו עשויה דווקא לחזק את מעמדו. במחנה הציוני חוששים כי התמקדות בענייניו האישיים של ראש הממשלה תיראה בעיני חלק מציבור המתלבטים כרדיפה לא עניינית, וגם בליכוד מודים בשיחות סגורות כי כל דיון שאינו יורד לשאלות המהות: המצב הביטחוני, יוקר המחיה והמעמד הבינלאומי המידרדר של ישראל, מועיל למסע הבחירות של נתניהו.

נזק תדמיתי קשה לראש הממשלה

בשנים האחרונות פורסמו מספר פרשיות מטרידות על התנהלותם האישית של ראש הממשלה ורעייתו בהוצאות מיותרות ומוגזמות על חשבון הקופה הציבורית, אולם רק לאחר לחץ תקשורתי ממושך הואיל המבקר לפרסם את הדו"ח אשר הוכן ונחתם כבר לפני זמן רב.

בין המקרים שעלו לכותרות ניתן למנות את ההוצאה התמוהה בסך 6,000 שקלים על נרות ריחניים, סכום מופרז של 10,000 שקלים על גלידה וחצי מיליון שקלים שבוזבזו על אביזר ריהוט מיותר בטיסה בת כמה שעות לארה"ב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו