ליברמן: לאחר הבחירות נפעל למען עונש מוות למחבלים

יו"ר ישראל ביתנו אמר היום בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, כי החשש הגדול בישראל הוא מנשק לא קונבנציונלי בידי חיזבאללה • בעניין המלחמה בטרור: "אנחנו צריכים לשנות את הכיוון. אין יותר עסקות"

מנסה להחזיר לעצמו את הרלוונטיות: יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הודיע היום כי הצעת החוק הראשונה שתגיש מפלגתו בכנסת הבאה, תהיה עונש מוות לטרוריסטים.

ליברמן, אשר איבד בשנתיים האחרונות את מנהיגות הימין הקשה לטובת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ניסה בתחילת מערכת הבחירות לשוות לעצמו תדמית של מנהיג מרכז שקול ואחראי, אולם פרשת השחיתות שנחשפה במפלגתו הבריחה ממנו את מצביעי המרכז ואילצה אותו לחזור לרטוריקה נוקשה ולעיתים אף מתלהמת, כדי להשיג בחזרה את קולות אנשי הימין.

קרא עוד:

[postim]

"צריך לחשוב ולהחליט מה הבעיה מספר אחת של העולם ושלנו. אני חושב שהבעיה היא טרור, מבפנים ומבחוץ. טרור היא הבעיה מספר אחת של העולם בהתחשב בתשומת הלב התקשורתית והציבורית של הנושא". כך אמר היום ליברמן בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי.

"ישראל לא יכולה שלא להגיב על פיגועים"

ליברמן תקף את מדיניות הממשלה בה הוא חבר במשך 6 שנים, וטען כי הטמנת הראש בחול תוביל בסוף לאסון. הוא הסביר כי "יש מדינות בנאט"ו שאין להן רבע מכמות הטילים של חיזבאללה. הארגון מנסה גם לקבל נשק יותר מדויק וקטלני". הוא אמר כי ישראל חוששת מכך שהארגון ממקד עתה את מאמציו בהשגת נשק לא קונבנציונלי, כולל נשק גרעיני.

לתפיסתו, התגובה על הפיגוע בהר דב בחודש שעבר, בו נהרגו שני חיילים, אמורה היתה להיות מוחצת: "לא הגבנו על הפיגוע האחרון בהר דב, וישראל לא יכולה שלא להגיב על זה. ראינו איך המלך עבדאללה הגיב על שריפתו של הטייס הירדני, ואיך המצרים מגיבים על ההוצאה להורג של הקופטים בלוב. אנחנו צריכים לשנות את הכיוון. אין יותר עסקות".

"רק עונש מוות ימנע סיבוב חמישי בעזה"

אביגדור ליברמן הציע את הפתרון שלו למלחמה יעילה יותר בטרור, "החוק הראשון שישראל ביתנו תגיש לכנסת הבאה זה עונש מוות למחבלים", הצהיר שר החוץ, "אין לנו ברירה, כי אחרת אנחנו מזמינים עוד טרור".

ליברמן פירט את התועלת שבעונש מוות למחבלים, ואמר כי למרות שסיבוב רביעי מול החמאס הוא בלתי נמנע, מה שחשוב זה לחשוב כבר עכשיו איך מונעים את הסיבוב החמישי. "כל מבצע צבאי חייב להסתיים בהכרעה כי אחרת אנו שוחקים את היכולות שלנו ואת כושר ההרתעה שלנו. זה שהולכים לעימות צבאי מול החמאס בכל שנתיים לא מאפשר למדינת ישראל לתכנן לטווח ארוך, כמו מדינה נורמאלית, בתחומי המדיניות והכלכלה.

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף והציג בכנס משנה סדורה ומפורטת למלחמה בטרור המקומי והבינלאומי, אולם הוא לא התייחס לשאלה האם ניסה לקדם את תפיסותיו הביטחוניות ולעצב את מדיניות ממשלת ישראל בהתאם לדעותיו, במשך שש השנים שהוא חבר בה כשותף בכיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו