אייכלר: בג"ץ לא יכול לקבוע מה חוקי ומה לא

חברי הכנסת החרדים יוצאים למלחמה בעקבות פסיקת בג"ץ שביטל את חוק טל - שהסדיר את מעמדם של בני הישיבות מול הצבא. אייכלר: "רק הכנסת יכולה להכריע בעניין" • ישי: "נגבש חוק חדש"

חברי הכנסת החרדים יוצאים למלחמה בעקבות פסיקת בג"ץ שביטל את חוק טל שהסדיר את מעמדם של בני הישיבות מול הצבא.

קרא עוד:

[postim]

"בג"ץ לא יכול להכריע בעניין"

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב בראיון לרדיו 'קול חי' על פסיקת בג"ץ ואמר: "מה זה לא חוקתי? אין חוקה במדינת ישראל וזאת פיקציה לדבר על חוקתי או לא חוקתי, זה שקר מוסכם ואני כופר בעיקר הזכות של הבג"צ לקבוע מה חוקתי ומה לא חוקתי".

אייכלר הסביר מדוע בג"ץ לא יכול לקבוע בעניין ששייך להכרעת הכנסת: "הם אנשים שלא נבחרו על ידי הציבור הם מונו ממינוים פוליטים, כל השופטים בכל הדרגות נמנים על ידי וועדה יש רק פרלמנט אחד שנבחר על ידי הציבור והוא יכול לקבוע מה חוקי ומה לא חוקי"

"בזכות לומדי התורה העולם קיים"

יהדות התורה הוציאה הודעה לפיה: "אנחנו נלמד את פסק הדין ואיך להתמודד איתו. בכל מקרה לומדי התורה שתורתם אומנותם ימשיכו ללמוד תורה ובזכותם העולם קיים, כמאמר הנביא: "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי" ועליהם עומד עם ישראל מאז ועד עולם‬‬".

יו"ר אגו"י הרב מאיר פרוש תקף את ההחלטה לבטל את חוק טל ואמר: ישראל ביתנו ומרצ מסיתים וגורמים לשופטי העליון לפסוק נגד החרדים.

"נגבש חוק חדש"

שר הפנים אלי ישי (ש"ס) הגיב לפסיקת הבג"ץ ואמר: "לאחר שנלמד את פסיקת בג"ץ, שחלק משופטיו החליטו שחוק טל אינו מספק, נגבש חוק חדש יחד עם משרד הבטחון ומשרד המשפטים".

לדברי ישי, "החוק יסדיר את מעמדם של לומדי התורה ובני הישיבות, שתרומתם לעם היהודי ולמדינת ישראל ידועה וברורה לכל יהודי מאמין".

ישי אף שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון, על ההשלכות של ההחלטה הדרמטית. השניים קבעו להיפגש בהמשך ולדון בנושא.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שידאגו גם ששירות אזרחי לאומי שיוכלו לעשות גם בגיל 20 ולא רק מי שיש לו ילדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו