הגזרה הפלסטינית מתחממת: חייל נפצע במהומות בבית לחם, מחבל נהרג

בפעילות שגרתית של צה"ל במחנה הפליטים דהיישה אשר בפאתי בית לחם, הותקפו החיילים במארב מתוכנן של פורעים פלסטינים • חייל אחד נפצע בראשו מאבן, ואחד המחבלים נהרג מאש חיילי הכוח • התפרעויות הבוקר גם במחסום קלנדיה

פעילות מבצעית שגרתית של כוח צה"ל בפרברי בית לחם הסתבכה, כאשר עשרות צעירים פלסטינים ארבו לחיילים והתקיפו אותם בבקבוקי תבערה ובלוקים שנזרקו מהגגות הסמוכים.

כוח של חיילי חטיבת גולני נכנס לפנות בוקר למחנה הפליטים דהיישה שליד בית לחם, עם כניסתם של החיילים לסמטאות המחנה, הם נרגמו במטר של בקבוקי תבערה ובאבנים גדולות. חייל אחד נפצע קל בראשו מפגיעת בלוק, וחבריו השיבו באש לעבר הפורעים.

קרא עוד:

[postim]

מירי החיילים, אשר היו בסכנת חיים, נהרג ג'יהאד אל-ג'עפרי (בתמונות), צעיר בן 19 תושב מחנה הפליטים, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר החיילים. לפי הדיווח הפלסטיני, הוא נפגע מקליע בכתפו ופונה על ידי הסהר האדום הפלסטיני לבית החולים, שם נקבע מותו.

B-lsjL7UMAAQsJW

הפלסטינים טענו כי ההרוג נורה בעת שהיה בשטח ביתו, וכי הצבא לא אפשר בתחילה לכוחות ההצלה להגיע אליו.

דהיישה – חממת טרור ידועה לשמצה

מחנה הפלים דהיישה, מדרום מערב לבית לחם, ידוע כחממת טרור וכמוקד לעימותים קשים בין צה"ל לצעירים הפלסטינים. זהו מחנה הפליטים הוותיק ביותר שמפעילה סוכנות אונר"א של האו"ם, הוא הוקם מיד לאחר קום המדינה ומאכלס כ-13 אלף תושבים בשטח של 1.5 קמ"ר.

B-ldG7jUsAAVOMR

בתוך כך, פעלו כוחות צה"ל הלילה גם בעיר שכם. פעיל חמאס תושב העיר נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

התפרעויות היו הבוקר גם סמוך למחסום קלנדיה, שם השתוללו כמאה פלסטינים ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל במקום. החיילים פתחו לעברם בירי של אמצעים לפיזור הפגנות, וכתוצאה ממנו נפצעו 2 פלסטינים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו