רווח והצלה: יבוטלו ההגבלות על ברית המילה בניו-יורק

ראש העיר, ביל דה-בלאזיו, ביטל את ההגבלות החמורות על מנהג ה'מציצה בפה', אשר נכנסו לתוקף בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם מייקל בלומברג • בכך בא אל סיומו הטוב מאבק רב זרועות בגזירה החמורה, אשר נמשך כשנתיים וחצי

שמחה גדולה בקרב שומרי הדת בניו-יורק: ראש העירייה, ביל דה-בלאזיו, הודיע אתמול לעסקנים החרדיים על ביטול ההגבלות על ברית המילה, אשר הוטלו בתקופת קודמו בתפקיד, מייקל בלומברג.

לפני כשנתיים וחצי הורתה ועדת הבריאות של העיר על הגבלות חמורות על קיום המנהג העתיק, בו המוהל מוצץ בפיו את דם המילה מהתינוק הנימול. ראש העיר דאז, מייקל בלומברג הצטרף להחלטה ואטם אזניו מלשמוע את תחנוני ראשי הקהילות ודברי השתדלנות של העסקנים.

קרא עוד:

[postim]

ההחלטה ניתנה עקב פטירתם של מספר תינוקות מזיהום בנגיף ה'הרפס', אשר לטענת שלטונות הבריאות נדבקו מפיו של מוהל אשר חלה בו וביצע בהם כמנהג חז"ל 'מציצה בפה' לאחר מילתם.

על פי החלטת הוועדה, על המוהל להודיע להורים על הסכנות הכרוכות בביצוע המציצה, להזהירם, ולקבל את חתימתם על כתב ויתור. מוהל שלא ינהג כדרוש ולא יספק להורים את המידע על הסכנות הכרוכות במציצה – ייקנס.

ראש העיר החדש הבטיח – וקיים

הקהילות החרדיות בעיר ניו-יורק ניסו להיאבק ולבטל את הגזירה באמצעים שונים, בהם שתדלנות וניסיונות שכנוע אצל ראש העיר הקודם ומאבק משפטי ארוך, אולם עד עתה, כל האמצעים כשלו והגזירה נותרה בעינה.

אתמול נפגש ראש העיר עם ראשי הקהילות החרדיות בניו-יורק, בהם יו"ר אגודת ישראל בארה"ב הרב חיים דוד צוויבל, יו"ר ארגון איחוד הקהילות ונציג התאחדות הרבנים הרב משה דוד נידרמן ועו"ד ר' ברוך סימינס. בפגישה הודיע דה-בלאזיו לרבנים ולעסקנים כי ההגבלות על ברית המילה יבוטלו לאלתר.

במהלך מערכת הבחירות הסוערת לראשות עיריית ניו-יורק, שהתקיימה בסוף 2013, לאחר פרישתו של ראש העיר מזה 12 שנה, מייקל בלומברג, הבטיח דה-בלאזיו לנציגי קהילת סאטמר (בתמונה) כי יבטל את הגזירה. אתמול, כאמור, הוא קיים את הבטחתו.

IMG_4663

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, המוכר בשמו המפורסם יותר, ה-CDC, קבע בשנה שעברה באופן חד משמעי כי לברית המילה ערך בריאותי רב והיא מגנה על היילודים מפני מחלות שונות. "העדויות המדעיות ברורות ומצביעות על כך שהיתרונות בברית המילה גדולים מהחסרונות", נכתב בהנחיות המרכז הגדול והמוסמך ביותר בעולם בתחום הבריאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו