שר בכיר בליכוד מודה: ממשלת אחדות היא כרגע האפשרות הסבירה ביותר

ראש הממשלה נתניהו פרסם אתמול הודעה בה הוא מצהיר נחרצות כי לא יישב בממשלה אחת עם מפלגת 'המחנה הציוני', עקב הפערים האידיאולוגיים ביניהם • גורמים בליכוד: הצהרות נתניהו חסרות משמעות, לאחר הבחירות הוא יתקשה מאוד לשבת בממשלת ימין צרה

ככל שקרב יום הבחירות ההצהרות משני צדי המערכת הפוליטית הולכות ומקצינות, אולם לראשונה מודה שר בכיר בליכוד כי ממשלת אחדות בין הליכוד למחנה הציוני נראית כרגע כאפשרות סבירה מאוד.

השר הבכיר אמר אתמול ל'וואלה' כי "ממשלת אחדות תהיה "הדבר הנכון לישראל בזירה הבינלאומית, שם מצפים לנו אתגרים מאוד לא פשוטים". הוא הסביר כי "לממשלת ימין צרה יהיה קשה להתמודד עם קשיים כמו גיוס העולם נגד איראן, הדיפת הלחצים מאירופה והתמודדות עם הקו הבעייתי של אובמה. הבעיות האלה לא הולכות להיעלם אחרי הבחירות. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר".

קרא עוד:

[postim]

דבריו גלויי הלב של הבכיר בליכוד, אשר שמו לא התפרסם, עומדים בניגוד גמור להצהרותיו החוזרות ונשנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר אך אתמול פרסם הודעה נוספת בה הוא מצהיר כי "לא תוקם ממשלת אחדות ביני ובין ציפי ובוז'י". לדברי נתניהו, "זה לא יקרה, מפני שתהום אידיאולוגית עמוקה פעורה ביני לבינם".

"ברצוני להקים ממשלה לאומית, יחד עם השותפות הטבעיות שלנו ובראשן "הבית היהודי"

הצהרות נתניהו באות על רקע המאבק על קולות הימין, בין הליכוד לבית היהודי. ראש הממשלה מנסה לשכנע את הבוחרים כי אם הליכוד לא יהיה גדול מספיק, יתכן שהרכבת הממשלה תוטל על מנהיג השמאל יצחק הרצוג.

בחזונו של נתניהו, לאחר הבחירות הוא יקים ממשלת ימין, בשיתוף המפלגות החרדיות ומפלגת כולנו של משה כחלון, איש הליכוד לשעבר. כדי להפיג את חששות מצביעי הימין מנטייתו שמאלה אחרי הבחירות, מפרט יו"ר הליכוד כי השותפה הטבעית ביותר לשבת בממשלתו העתידית היא מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט.

נתניהו מפרט את הפערים הקיימים, לדעתו, בין תפיסות העולם שלו לתפיסותיהם של ראשי מחנה המרכז-שמאל, "אני בעד שמירה על ירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראלית, הם נגד. אני נגד ויתור על שטחי יהודה ושומרון מפני שכל שטח שיימסר יהפוך לבסיס טרור של האיסלאם הקיצוני, הם בעד. אני עומד איתן מול הלחצים הבין-לאומיים בכל הקשור לאינטרסים הביטחוניים של ישראל, הם רק מוכנים לוותר, להתקפל, לסגת, להיכנע".

גורמים בליכוד: תקדים 2009 עשוי לחזור על עצמו

כאמור, בשיחות שלא לציטוט אומרים בליכוד כי דברי נתניהו ריקים מתוכן וכי על פי הסקרים היום, מצבו לאחר הבחירות יהיה קשה ביותר. חבר כנסת נוסף ממפלגת השלטון אמר גם הוא ל'וואלה' כי "אם לא נרכיב ממשלת אחדות נהיה בבעיה". הוא הסביר כי ממשלת ימין צרה תישען בהכרח על גורמים קיצוניים ובעייתיים בכנסת, וזהו מצב שראש הממשלה ינסה להימנע ממנו כמעט בכל מחיר.

נתניהו ואהוד ברק

גם לאחר בחירות 2009, בהם גוש הימין-חרדים זכה ב-65 מנדטים, העדיף נתניהו לצרף לממשלתו את מפלגת העבודה בראשות אהוד ברק, והשאיר מחוץ לקואליציה את מפלגת הימין 'האיחוד הלאומי', אשר כללה אנשי ימין קיצוניים. ברק שימש כ'מלבין' של ממשלת הימין בעיני הקהילה הבינלאומית אשר חששה מממשלה לאומנית ולעומתית בירושלים. לא מן הנמנע שכך יקרה גם הפעם, אולם כיום עומדת על הפרק גם האפשרות על רוטציה בראשות הממשלה בין נתניהו להרצוג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו