לומדי דף היומי בהלכה: "התרגשות עצומה מחשיפת התיעוד ממרן החפץ חיים"

על רקע החשיפה ההיסטורית של סרטון המתעד את הגעתו של מרן החפץ חיים זצוק"ל לכנסיה הגדולה הראשונה, אומרים לומדי הדף היומי בהלכה: ״זו התרגשות שאין דומה לה שדווקא אחרי תשעים שנה - לקראת המעמד ההיסטורי של סיום המחזור הראשון ללימוד הדף היומי בהלכה זוכים לראות את פניו של החפץ חיים״

העולם היהודי מתרגש בימים האחרונים לנוכח התיעוד ההיסטורי שנחשף לראשונה ובו נראה מרנא החפץ חיים זצוק"ל, בבואו להשתתף בכנסיה הגדולה הראשונה לפני תשעים שנה. בסרטון הנדיר נראים גדולי עולם ובראשם נראה מרן החפץ חיים הקדוש כשהוא צועד בליווי תלמידיו ובני משפחתו הסובבים אותו ואחד מהם אף מנסה למנוע מהצלם לתעד את רגעי ההוד המיוחדים.

יותר משמונה עשורים חלפו מאז פטירתו של הכהן הגדול מאחיו, רבן של כל בני הגולה, מרנא החפץ חיים זצוק"ל, כאשר עד כה התפרסמו תמונות בודדות מזיו צורתו הקדושה. הפרסום המפתיע של הסרטון נחשב לתגלית היסטורית בכל הקשור למרן החפץ חיים, אשר תורתו הקדושה הפכה נחלתו של כלל ישראל, הן בספרו הראשון 'חפץ חיים', וספר שמירת הלשון הכרוך עמו, והן בששת הכרכים של המשנה הברורה, החיבור ההלכתי המקיף והיסודי, לפיו מנווט כל יהודי ירא שמים את הליכותיו לכל אורך היום.

לנוכח העובדה שבימים אלו נערך עולם התורה לסיום ההיסטורי של המחזור הראשון ללימוד הדף היומי בהלכה, ותחילתו של המחזור השני, אין ספק שהעיתוי בו מתפרסם התיעוד המרגש מקבל משנה חשיבות ותחושה כי דווקא כעת, בעת שתורתו של החפץ חיים הופכת לחלק מהלימוד הקבוע אליו מחוייב כל יהודי, על פי תקנתם של גדולי ומאורי הדור, חברי מועצת הנשיאות של הדף היומי בהלכה, אין עיתוי נפלא להיחשף למחזות נדירים אלו של החפץ חיים וגדולי הדורות בימי קדמא דנא. בארגון דירשו מספרים על התרגשות עצומה של לומדי הדף היומי בהלכה, ״דוווקא בימים שאנו מסיימים את המחזור הראשון בדף היומי בהלכה והשלמנו לימוד הלכתי יומי אנו זוכים להיחשף לזיו פניו של מרן החפץ חים וזו התרגשות עצומה עבורנו ומעין סגירת מעגל לכל נושא הדף היומי בהלכה וחשיבותו בסדר היום של כל יהודי״ אומר הרב יחזקאל כץ מירושלים, המסיים את המחזור הראשון בדף היומי בהלכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו