בדיקה משטרתית על הוצאות מעונות נתניהו – לאחר הבחירות

היועמ"ש וינשטיין החליט להמשיך ולבדוק את הפרשות בהם עלה חשד לעבירות פליליות על ידי משפחת נתניהו ומנהלי הבית, אולם הבדיקה תתבצע רק לאחר הבחירות • "ממילא לא ניתן יהיה להניח בפני הציבור ממצאים בדוקים ובהירים"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט הערב להמשיך את הבדיקה אודות עבירות פליליות במעון ראש הממשלה, אולם היא תידחה לאחר הבחירות.

בהודעתו של וינשטיין נכתב כי הראיות שנאספו במכלול הפרשות מעלות חשדות לביצוע מעשים העלולים לעלות לכדי עבירות פליליות. עם זאת, הוא הדגיש כי מדובר במעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית. עוד הוא הדגיש כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים.

קרא עוד:

[postim]

בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, החומר שנאסף על ידי מבקר המדינה יועבר למשטרה על מנת שתלמד אותו ותמשיך על פיו את הבדיקה. הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר הבחירות, הן בגלל שהמידע שנאסף עד כה ידוע בעיקרו לציבור מהפרסומים בתקשורת והן כיוון שהזמן הקצר שנותר עד הבחירות לא יאפשרו לסיים את הבדיקה לפני הבחירות. החקירה הוטלה על ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן.

"הציבור קיבל את המידע הנחוץ לו"

וינשטיין נימק את החלטתו בכך שמרבית המידע שנאסף עד כה בפרשה, ידוע לציבור בעקבות פרסום דוח המבקר ופרסומים נוספים בעיתונות. הוא הוסיף כי הזמן הקצר שנותר עד הבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה לפני מועד הבחירות, "ועל כן ממילא לא ניתן יהיה להניח בפני הציבור ממצאים בדוקים ובהירים".

מבקר המדינה יוסף שפירא כתב בדו"ח שפרסם בשבוע שעבר, כי יש מקום לבדיקה פלילית בעניין פרשת הבקבוקים ופרשת רהיטי הגן. פרשת החשמלאי שבוקרה בהרחבה בדו"ח, עברה אף היא לבדיקת היועץ וככל הנראה תהפוך בהמשך לחקירה פלילית.

במקביל, מסר אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, תצהיר מפורט על ההתנהלות בבית נתניהו. הממצאים מעדותו של נפתלי ייבחנו גם הם ויהוו ככל הנראה מרכיב חשוב בהחלטות היועץ והפרקליטות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו