צה"ל מתגבר את פעילותו לפינוי נפלים ותחמושת

במבצע מיוחד סרקו כוחות ההנדסה של חטמ"ר יהודה את השטח המדברי במטרה לאתר תחמושת שנותרה במקום לאחר אימוני צה"ל • התחמושת שחלקה לא התפוצצה, פונתה מהשטח ונוטרלה למען ביטחון המטיילים ותושבי האזור

שבועות אחדים לאחר שקצינת צה"ל איבדה את רגלה כתוצאה ממוקש שהתפוצץ בעת סיור שגרתי על גדר המערכת ברמת הגולן, החל צה"ל במבצע לפינוי נפלים ותחמושת במדבר יהודה. המבצע נערך תחת החטיבה המרחבית יהודה, האמונה על הביטחון באזור.

השטחים הנרחבים של מדבר יהודה מושכים אליהם מטיילים רבים, אך גם מהווים אזור בו כוחות צה"ל מתאמנים בתדירות גבוהה במטרה לתרגל את הלחימה בשטחים פתוחים ומדבריים. התחמושת שנותרת במקום לאחר אימונים, חלקה לא התפוצצה, מהווה סכנה לאוכלוסיה הבדואית השוכנת בגזרה ולמטיילים באזור. "זו פעילות שאנחנו מבצעים באופן שוטף, אבל לאור האירוע האחרון ברמת הגולן אנחנו דואגים שפינוי תחמושת יתבצע בתדירות יותר גבוהה", הסביר קצין ההנדסה של חטיבת יהודה, רס"ן דביר רז. "בנוסף, בתקופת החגים מגיעים מטיילים רבים לכאן וכל מי שמגיע לשטחי האימונים חשוף לסכנה".

קרא עוד:

[postim]

איתור המוקשים מתבצע באמצעות רכזי שטח, חלקם סיירים בדואים המתגוררים באזור ומכירים את השטח מקרוב. ברגע שאותרה התחמושת היא מנוטרלת. במבצע, שארך כיומיים, פונו למעלה מ-70 נפלים מהאזור.

לאחר איתור, זיהוי והשמדת התחמושת, כוחות ההנדסה של החטיבה מעדכנים את כוחות צה"ל ואת האוכלוסייה האזרחית באזור כי הוא נקי מתחמושת. בשיתוף פעולה עם מנהלת התיאום והקישור של החטיבה, גם האוכלוסייה הפלסטינית מעודכנת בנושא שטחים האסורים לכניסה. "זו משימה שאף פעם לא נגמרת", סיפר רס"ן רז. "כל עוד צה"ל ממשיך להתאמן בגזרה אנחנו צריכים להמשיך לסרוק אותה ולאסוף את התחמושת – זו האחריות שלנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו