עשרות מבכירי עולם הנדל"ן החרדי התכנסו ליסוד פורום 'הישוב המחודש'

כנס היסוד לפורום 'הישוב המחודש' התקיים בתחילת השבוע במלון לאונרדו פלאז'ה בירושלים • סביב שולחן אחד ישבו עשרות קבלנים, יזמים, מתווכים, ועורכי דין העוסקים בתחום הנדל"ן החרדי – ודנו ברעיונות ודרכים כיצד להנגיש את הפריפריה לזוגות הצעירים בציבור החרדי

כינוס ראשון מסוגו בציבור החרדי שמטרתו הקמת פורום קבלנים ויזמי פריפריה, שיובילו יחד למציאת פתרון מגורים מיידי לזוגות צעירים ומשפחות חרדיות ביוזמת "גשרים"

לפריפריה החרדית כידוע יתרונות רבים، הן ברמת החיים, מפרטי הדירות, והמחירים האטרקטיביים, כל פרויקט נחטף, אך מאידך התחושה ברחוב החרדי היא שהציבור עדיין לא מודע לחוסר בהיצע, ומנסה בכל כוחו למצוא דיור במרכז הארץ ובמקומות מפותחים, הגורם להמשך עליית המחירים בערים המרכזיות ומרחיק כל זוג צעיר מהגשמת חלומו לרכישת דירה.

בטווח הארוך נדרשת התערבות ממשלתית של תכנון עיר חדשה או שכונות מיוחדות לציבור החרדי. אבל בטווח המיידי הפתרון בהחלט נמצא בפריפריה. במהלך כמעט כשלוש שעות התנהל דיון ערני, מעניין ומרתק על המחסום הפסיכולוגי הקיים במגזר ובקרב הזוגות הצעירים בכל הנוגע למגורים בפריפריה، האם ניתן לשנות את דעת הקהל ולפרוץ את המחסומים בכדי לחבר את הציבור לפריפריה כמקום נבחר ואטרקטיבי למגורים

כנס היסוד לפורום הנדלן 'הישוב המחודש' (5)

הנוכחים מסביב לשולחן העלו רעיונות לקידום היוזמה ואף הביאו נתונים מהשטח. לדברי מתווכים שהשתתפו בכינוס, יש כיום קרוב לעשרת אלפים חרדים שהינם בעלי דירות בפריפריה, אם כהשקעה או כדירה יחידה. המטרה כעת היא להביא את המגזר החרדי לגור בפריפריה מתוך בחירה באיכות חיים גבוהה

כמו כן הוצע ע"י חלק מחברי הפורום, הקמת קרן פילנתרופית שתעודד מעבר של זוגות צעירים לפריפריה בהענקת מלגות חודשיות על חשבון המשכנתא, תתקצב הקמת כוללים ופתרונות תעסוקה שיקלו על הזוגות במעבר לפריפריה.

כנס היסוד לפורום הנדלן 'הישוב המחודש' (4)

מטרת הכינוס תחת הכותרת, "רמה בפריפריה", הועלה לראשונה לפני כחודש במהלך פנאל שנערך ביריד הדירות בירושלים בנייני האומה, שם הציע ר' יוסף מולכו, מנכ"ל "לב חריש", את הרעיון לקדם את נושא הפריפריה בציבור החרדי, וכאמור ב"גשרים" הרימו את הכפפה ומקדמים את הנושא.

'גשרים' הודיעה כי בקרוב תכריז על תכנית קידום מסודרת ופרטנית לכל עיר ועיר, שתוגש לקבלנים וחברי הפורום, תכלול מיתוג מחדש ובניית התדמית הראויה לפריפריה החרדית.

כנס היסוד לפורום הנדלן 'הישוב המחודש' (3)

במסגרת הפורום תתבצענה פעולות שטח בתחומי התעסוקה, הרפואה, התחבורה, ותשתיות קהילה בפריפריה החרדית. לפי גורמים בתחום הנדל"ן החרדי הפורום עשוי לקדם ולסייע רבות לקידום המגורים.

בין הנוכחים בכנס היסוד לפורום השתתפו יקי רייסנר (רייסדור) הבונה בחריש ואחראי לאלפי יחידות דיור למגזר החרדי, אברהם להב(אל,אר,דור) הבונה בחריש, ובאחיסמך, יוסף מולכו, מנכ"ל לב חריש ויוזם הפורום, שמוליק שטיין עוזר ראש העיר נצרת עילית לשעבר, ויוזם היישוב החרדי בהר יונה, שמחה גריידינגר(אפי נתיב פיתוח) קבלן החתום על אלפי יחידות דיור למגזר החרדי ובונה את אחד הפרויקטים בהר יונה, עורך הדין דודו ג'והן(נציג משרד עו"ד י' וינרוט) והאחראי על התחום המשפטי בפורום, עו"ד אלקנה הולצר , יזם נדל"ן והאחראי לבנייה המתחדשת בעמנואל, זאביק יעקובוביץ'(אריאל יזמות) הבונה למגזר החרדי במעלה עמוס, ביישוב מיצד ויישובים נוספים, דוד קירשנבוים, איש נדל"ן ותיק המשווק פרויקטים בנווה יעקב וברמת בית שמש, איציק בן זימן ואלי ברנד(BSD יזמות נדל"ן) המשווקים בגבעת זאב החדשה, נתן רוזנבלט, יו"ר גור בארץ, ממשרדי התיווך המובילים למגזר החרדי ובעל הכירות מעמיקה עם הפריפריה בתחום דירות יד שניה, יגאל ברזמן (יגאל נכסים) ממובילי יזמי הבניה בבית שמש, יהודה קוטקס (סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת 'רם ישראל' הבונה את המע"ר ברמת בית שמש ופרוייקט נוסף ברמת בית שמש ג', עו"ד אהרון פרובר, יזם נדל"ן ובונה בגבעת זאב, אלי רבינוביץ'(נציג המגזר החרדי בבנק הפועלים) ונציג הפורום בתחום הבנקאות, ורבים נוספים.

כנס היסוד לפורום הנדלן 'הישוב המחודש' (3)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפעל ההתיישבות החרדית ברחבי הארץ"
לאור התרחבות ההתיישבות החרדית, ויוזמות התיישבות רבות הבאות לפתור את מצוקת הדיור בהקמת קהילות בתוככי הערים, כשמלאי הדירות עצום, והמחירים ברי השגה.
נפתחה יוזמה המאגדת את כל הקהילות לגוף אחד חזק ובעל משמעות, שיוכל להצעיד את היוזמות קדימה, ולהפוך את ההתיישבות החרדית לפתרון שיעמוד במרכז הבמה הציבורית.
מפעל ההתיישבות פונה לקהילות בערים חילוניות, לישובים חרדים חדשים, ולקהילות בשכונות מתחרדות בסמוך לשכונות חרדיות.
ברשומות מפעל ההתיישבות מופיעים למעלה מחמישים קהילות, כשעדיין לא הגענו לכולם, באם הנך מנהל או מרכז את מפעל ההתיישבות בשכונתך, וחושב שהתאגדות של כלל הקהילות תוכל להביא תועלת לקהילתך, הנך מוזמן לפנות במייל המצורף, ונשוב אליך בהקדם.
הבהרות חשובות:
1. "מפעל ההתיישבות החרדית ברחבי הארץ" הינו גוף א פוליטי, ופונה לקהילות אשכנזיות וספרדיות, ליטאיות וחסידיות כאחד, ובכוונתו לרתום את כלל הנציגות החרדית למהלך, ולהיעזר בכל מי שייתן יד.
2. "מפעל ההתיישבות החרדית ברחבי הארץ" הינו גוף ציבורי, ובמפגשים הראשונים יבחרו חברי הנהלה וצוות מורחב שיעמוד בראש המפעל.
כתובת המייל של "מפעל ההתיישבות החרדית" הינו [email protected]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו