סקר חדש: מתרחב הפער בין המחנה הציוני לליכוד

הסקר המקיף שפורסם היום אמור לגרום לדאגה רבה במחנה הימין • המרוויחים העיקריים: מפלגות גוש המרכז, המתחזקות לקראת הבחירות • ממצאים מעניינים נוספים על המצביעים המתלבטים ועל העדפות המצביעים לגבי תמיכת מפלגתם במועמד לראשות הממשלה

שבוע בדיוק לפני הבחירות והסקרים האחרונים מעוררים עניין רב במיוחד. סקר חדש של פאנלס פוליטיקס שהתפרסם היום בערוץ הכנסת, מגלה כי אפקט נאום נתניהו ככל הנראה שכך והרצוג פותח פער של 3 מנדטים על נתניהו.

על פי תוצאות הסקר, שהיה רחב במיוחד וכלל 1,027 נשאלים, שהם כפליים ממספר הנשאלים בסקר רגיל, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת המחנה הציוני בהנהגת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג היתה הופכת להיות המפלגה הגדולה בכנסת עם 24 מושבים. לעומתה הליכוד, מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היתה זוכה ב-21 מנדטים.

קרא עוד:

[postim]

מנתוני הסקר עולה עוד המגמה המדאיגה של התחזקות מפלגת יש עתיד. מפלגתו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, זוכה באמון מחודש של הציבור ומקבלת את המקום השלישי עם 14 מנדטים. הרשימה (הערבית) המשותפת מתחזקת גם היא ל-13 מנדטים ומפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט דורכת במקום עם 12 מנדטים, שהם הישג נאה לכשעצמו.

מפלגת כולנו של משה כחלון ממשיכה גם היא את מגמת ההתחזקות האיטית שלה מהשבועיים האחרונים ומקבלת 9 מנדטים, לאחריה ש"ס עם 7 מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו המתרסקת ומרצ מקבלות כל אחת 5 מנדטים, ואילו מפלגת הימין הקיצוני יחד עומדת על גבולו הרעוע של אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

רוב מצביעי ישראל ביתנו וכולנו עשויים לשנות את הצבעתם ברגע האחרון

פרטים מעניינים נוספים בסקר הם אחוז המצביעים הבטוחים בהצבעתם לעומת אלו המתלבטים. המפלגה היכולה ביותר לסמוך על מצביעיה שלא יתחרטו ויעבירו את תמיכתם למפלגה אחרת, היא יהדות התורה עם שיעור ביטחון של 83%. לאחריה הליכוד והרשימה המשותפת עם קצת יותר מ-70% וש"ס עם 64%. מפלגות הבית היהודי, יחד, המחנה הציוני ויש עתיד כולן בסביבות ה-60% פחות או יותר. סוגרות את הרשימה ישראל ביתנו שיותר ממחצית ממצביעיה עשויים לשנות את דעתם, ומפלגת כולנו של משה כחלון, שיותר משני שליש ממצביעיה עלולים לבחור במפלגה אחרת.

הסקר המקיף בחן גם את העדפתם של מצביעי כל מפלגה לגבי זהותו של ראש הממשלה הבא. במפלגות הימין (הליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי ויחד) נרשם רוב מוחץ של 96%-100% עבור בנימין נתניהו, בצד השני של המפה (המחנה הציוני ומרצ) התקבל רוב דומה של תומכים ביצחק הרצוג.

הפרטים המעניינים יותר הם העדפותיהם של מצביעי המפלגות החרדיות, מפלגות המרכז והרשימה הערבית: בש"ס וביהדות התורה נרשם רוב של כ-70% התומכים בנתניהו, לעומת 14%-20% בהרצוג ומספר נמוך שלא הביעו את דעתם. ברשימה המשותפת זוכה הרצוג ל-50% בלבד לעומת שיעור זהה שלא נותנים את אמונם בשני המועמדים. ביש עתיד זוכה הרצוג לרוב של כ-80% לעומת 14% לנתניהו, ובקרב מצביעי כחלון זוכה הרצוג ליתרון של 47% לעומת 33% לנתניהו ו-20% שלא הביעו דעה. הממצא האחרון הוא אולי המשמעותי ביותר, שכן הוא עשוי ללמד על כוונותיו של משה כחלון ליום שאחרי הבחירות, בו הוא ככל הנראה ימצא את עצמו בתפקיד לשון המאזניים, אשר המלצתו עבור אחד המועמדים תכתיר אותו לראש הממשלה.

photo_2015-03-10_16-40-50

photo_2015-03-10_16-40-56

photo_2015-03-10_16-41-02

photo_2015-03-10_16-41-04

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו