המהומות בפרגוסון נמשכות: מפקד המשטרה התפטר; שני שוטרים נורו ונפצעו קשה

העיירה השלווה שעלתה לכותרות בקיץ האחרון בשל הריגתו של צעיר שחור לא חמוש בידי שוטר לבן, אינה נרגעת • לאחר חודשים של התעקשות, הסכים מפקד המשטרה המקומית להתפטר, מה שהצית מחדש את ההפגנות האלימות וגרם לאירוע ירי חמור

העיירה פרגוסון במיזורי שבארצות הברית ממשיכה לסעור באלימות. אמש התפטר מתפקידו מפקד המשטרה המקומי, עקב דו"ח חמור של משרד המשפטים שהוגש נגדו בשל הריגת הנער השחור מייקל בראון על ידי שוטר לבן בקיץ האחרון.

לאחר ההודעה על ההתפטרות פרצו המהומות שוב מחוץ לתחנת המשטרה. עשרות בני אדם התאספו למחות על הפגיעה בזכויות השחורים והאפליה הגזעית בעיר. כאשר ההפגנה עמדה להתפזר, נורו 3 יריות שפגעו בכתפו של שוטר אחד ובפניו של שוטר נוסף.

לדברי מפקד משטרת סנט לואיס הסמוכה, השניים, שבאו מחוץ לעיר כדי לתגבר את כוח המשטרה המקומי, נמצאים בהכרה "אך סובלים מפציעות חמורות מאוד".

מפקד המשטרה: "מאמין שלפרוש זה הדבר הנכון לעשות בזמן הזה"

בחודש דצמבר האחרון נרצחו שני שוטרים ברובע ברוקלין שבניו יורק, בידי אדם שחור מטורף שביקש למחות על האלימות כלפי השחורים. השניים, ונג'ין ליו ורפאל ראמוס, נורו למוות כשישבו בניידת, והיורה, איסמעיל ברינסלי בן ה-28, התאבד.

מפקד המשטרה המקומית ג'קסון, שעמד במרכז הסערה, סירב במשך חודשים ארוכים להתפטר מתפקידו, על אף הטענות נגדו כי הוא נושא באחריות העל למקרה הירי לעבר הנער שלא היה חמוש. אמש הודיע כי הוא "מאמין שלפרוש זה הדבר הנכון לעשות בזמן הזה", וכי "העיר זקוקה להתקדם קדימה ללא הפרעות".

הדו"ח החריף של משרד המשפטים האמריקאי, הצביע על אפליה גזעית חמורה במשטרה והמערכת המשפטית של העיר, והפרה שיטתית של זכויות האזרח של התושבים השחורים באזור בידי רשויות אכיפת החוק. הדו"ח בחן את מקרה הריגתו של בראון ואת המהומות האלימות שהתרחשו בעיר במשך שבועות רבים לאחר מכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו