ונדליזם אנטישמי בהונגריה: בית עלמין יהודי חולל ונפטרים הוצאו מקבריהם

ראש הקהילה היהודית במקום: "זה מעשה חסר תקדים ובלתי נסלח; 30 אלף בני אדם מתגוררים בעיירה והיחסים בין הקהילה היהודית למקומיים מצוינים" • הונגריה הינה אחת המדינות האנטישמיות ביותר באירופה, כאשר כ-75% מאזרחיה מחזיקים בדעות אנטישמיות

עשרים קברים חוללו בבית הקברות היהודי בעיירה גיונגיוס שבהונגריה. מנהיג הקהילה היהודית המקומית פיטר וייס אמר לפורום לתיאום המאבק באנטישמיות כי בנוסף לחילול הקברים, הושלכו חלקי גופות לצד הקברים. "זה מעשה חסר תקדים ובלתי נסלח", אמר וייס. "30 אלף בני אדם מתגוררים בעיירה והיחסים בין הקהילה היהודית למקומיים מצוינים".

לדבריו, חלק מהקברים נמצאים בבית הקברות מאז סוף המאה ה-19. 80 מתושבי העיירה הם צאצאים של המקומיים שנקברו בבית הקברות העתיק בגיונגיוס.

קרא עוד:

[postim]

לשכתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן פרסמה הודעת גינוי חריפה למעשה שאותו כינתה "מעשה ברברי". בהודעה נמסר כי בכוונת אורבן להשיק תוכנית עוד השנה שתפעל לשקם בתי קברות מוזנחים.

הונגריה הינה האחת המדינות האנטישמיות ביותר באירופה. בסקר משנת 2012 של הליגה נגד השמצה שבחן את עמדות האירופאים כלפי סטריאוטיפים אנטישמיים, מוקמה הונגריה במקום הגבוה ביותר, עם 75 אחוז מההונגרים שהשיבו כי ליהודים יש כנראה כוח רב מדי בשווקים הכלכליים הבינלאומיים, זאת לעומת 59 אחוז שנתנו תשובה דומה בשנת 2009. עם זאת, לאנטישמיות בהונגריה אין בדרך כלל מימד של תקיפות פיזיות של אנשי הקהילה.

בסקר מיוחד שערכה לפני כשנתיים סוכנות האיחוד האירופי לזכויות אדם בסיסיות, השיבו כמחצית מהנשאלים מקרב יהודי הונגריה כי הם שוקלים לעזוב את מדינתם עקב האנטישמיות הגואה.

1001721

1001722

0 Responses

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו