המוחים במאהל בבית שמש נגד החרדים

כאן מדברים על יוקר המחיה, אבל גם דורשים שוויון פוליטי-מגזרי. "מה שקורה בבית שמש זה גירוש", הם אומרים, "זו מחאה של אנשים שאוהבים את המקום, רוצים לחיות פה, אבל לא נותנים לנו הזדמנות. איפה יגורו הילדים שלנו? הכל הולך לחרדים", הם אומרים. יאיר אטינגר כתב הארץ שהגיע למקום שמע את זעמם וההסתה שלהם נגד החרדים,

המאהל של בית שמש מנוהל בידי קבוצת צעירים חילונים תושבי העיר, הרוח החיה של המאהל הוא אלי ואנונו, חבר מרכז ליכוד ותיק. "גם אצלנו, כמו אצל כל עם ישראל, יש בעיה של דיור וצדק חברתי, אבל אצלנו אין בעיה של צפיפות", אמר. "בית שמש יכולה היתה להיות הפתרון למצוקת הדיור במרכז הארץ, יש קרקעות בשפע, אבל הכל הולך לחרדים. לילדים שלנו אין סיכוי לחיות בבית שמש. גם אהיה מיליארדר לא אוכל לקנות להם. למה? כי יש קריטריונים לרכישת דירה בתנאים טובים של מחיר למשתכן רק לחרדים".

 ראש העיר החרדי הרב משה אבוטבול אמר שהוא תומך במחאה, ובניגוד לטענות המפגינים הוא בונה לחילונים. לדבריו, "הציבור החרדי הוא ציבור דפוק שאין לו כלום. הוא מתמודד בדיוק במידה שווה עם הקשיים וסובל יותר, כי כאשר בציבור הכללי מדובר על משפחות של ילד-שניים וחתול או כלב, פה מדברים על שמונה-עשרה ילדים שאף אחד לא מממן אותם". 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו