האסון בצרפת: טייס המשנה ריסק את המטוס בכוונה

המניע למעשה עדיין לא ידוע, אולם כעת כבר ברור כי לא מדובר בתקלה טכנית או בטעות אנוש • "הטייס דפק על הדלת ולא נענה בתשובה. הוא היכה על הדלת בחוזקה, ועדיין לא הייתה תשובה. אפשר היה לשמוע איך הוא מנסה לפרוץ את הדלת"

התפתחות דרמטית בחקירת האסון האווירי הכבד בדרום צרפת: התובע הצרפתי במרסיי הודיע כי מבדיקת ההקלטות ב'קופסה השחורה' עולה כי טייס המשנה, אנדראס לוביץ (28) מגרמניה, נעל את תא הטייס כשהקברניט יצא ממנו, ורצח את 149 הנוסעים כשריסק את המטוס בכוונה בהרי האלפים.

התובע הצרפתי סירב לומר אם המניע למעשה היה קשור לדתו של הטייס וציין כי חקירת המניעים מוטלת על הרשויות בגרמניה.

חוקרי התרסקות מטוס 'ג'רמן ווינגס', מנסים לדלות מידע נוסף מהקופסה השחורה שנמצאה באתר ההתרסקות וניזוקה חלקית. אתמול אותרה הקופסה השחורה השנייה של המטוס, המקליטה את נתוני הטיסה. אך כרטיס הזיכרון המכיל נתונים לגבי גובה הטיסה, מהירותה ומיקומה, עדיין לא אותר, וייתכן שניזוק בהתרסקות.

קרא עוד:

[postim]

הבוקר ציטט ה'ניו יורק טיימס' את אחד הגורמים הבכירים המעורבים בחקירת האסון: "הטייס דפק על הדלת ולא נענה בתשובה. הוא היכה על הדלת בחוזקה, ועדיין לא הייתה תשובה", סיפר הגורם לעיתון. "אפשר היה לשמוע איך הוא מנסה לפרוץ את הדלת". על פי הדיווח, השיחה בין הטייסים בתחילת הטיסה היתה רגועה ושלווה, ועד לנעילת הטייס מחוץ לתאו לא אירעה שום התרחשות חריגה.

בתוך כך, פורסמה רשימת הנוסעים שנספו בטיסה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה. 72 מנוסעי המטוס היו אזרחים גרמניים, בהם 16 תלמידים ששבו מטיול מאורגן בברצלונה מטעם בית ספרם, ו-51 נוסעים נוספים היו אזרחי ספרד. בהרוגים גם אייל באום (39) , יהודי אזרח ישראל אשר התגורר בשנים האחרונות בברצלונה. יתר ההרוגים הם אזרחי אוסטרליה, איראן, ארגנטינה, ארצות הברית, בריטניה, דנמרק, הולנד, ונצואלה, יפן, מכסיקו וקולומביה.

חברת התעופה הגרמנית 'לופטהנזה', חברת האם של ג'רמן ווינגס, הודיעה כי טייס המשנה התחיל לעבוד בחברה בספטמבר 2013 מיד לאחר שסיים את הכשרתו, ומאחוריו 630 שעות טיסה. קברניט המטוס טס יותר מ-6,000 שעות והחל את עבודתו ב"ג'רמן ווינגס" במאי 2014. קודם לכן הוא עבד ב"לופטהנזה" וב"קונדור".

0 Responses

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו