שני מאסרי עולם נגזרו על רוצחה של דליה למקוס הי"ד

דליה למקוס, בת 25 מתקוע, נרצחה לפני כ-4 חודשים בפיגוע דריסה ודקירה ליד היישוב אלון שבות שבגוש עציון • הרוצח, פלסטיני מחברון, תכנן היטב את מעשיו ואף השאיר צוואה • בנוסף לעונש המאסר, הוא חויב לשלם לבני המשפחה 3.9 מיליוני שקלים

בית הדין הצבאי במחנה עופר שליד ירושלים גזר היום שני מאסרי עולם מצטברים על מאהר חמדי אל-השלמון, פלסטיני בן 30 מחברון, אשר הורשע ברצח של דליה למקוס הי"ד, תושבת ההתנחלות תקוע בת 25, בנובמבר האחרון בצומת אלון שבות שבגוש עציון.

בי"ז בחשוון השנה, לקראת ערב, הגיע הרוצח במכוניתו אל הטרמפיאדה בכניסה ליישוב אלון שבות שבגוש עציון. תחילה ניסה לדרוס את למקוס ולאחר מכן יצא מרכבו ודקר אותה למוות בסכין. לאחר הדקירה הקטלנית המשיך הרוצח במסע ההרג שלו ופצע שני בני אדם נוספים באורח קל-בינוני. הוא נעצר רק כאשר המאבטח בשער הכניסה ליישוב ירה בו ופצע אותו.

קרא עוד:

[postim]

"החלטנו להטיל על הנאשם שני מאסרי עולם, אחד על רציחתה של המנוחה והשני על ניסיונות הרצח הנוספים", כתבו השופטים הצבאיים. "אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה אך יש פה כדי להוקיע ולהביע סלידה ממעשי הנאשם".

הרוצח הורשע בעבירת גרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות. בפרקליטות הצבאית טענו ש"הנאשם החליט לבצע פיגוע נגד יהודים ולגרום למותם וזאת בדרך של דריסת אדם. הוא אף רכש שני סכינים על מנת להבטיח כי אם לא יצליח לדרוס אדם למוות, ישלים את ביצוע הרצח באמצעות דקירות סכין".

עוד קבע בית המשפט כי על אל-השלמון לפצות את בני משפחת למקוס בסכום של 3.9 מיליון שקלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו