פראג: פנקס הקהילה העתיק יוחזר למוזיאון היהודי

ערב חג הפסח: חוקרי להב 433 יאח״ה משיבים ספר יהודי היסטורי שנגנב מפראג לפני שנים • חשודים ישראלים עוכבו • במשטרה מבטיחים כי מיד לכשיתאפשר הדבר, יוחזר הספר למוזיאון היהודי בפראג

חוקרי אגף החקירות והמודיעין, להב 433 יאח״ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה ) איתרו הבוקר (רביעי) ספר עתיק בעל משמעות יהודית היסטורית, שנגנב על פי החשד בשנת 2007 מהמוזיאון היהודי בפראג. חשודים במעורבות בפרשה עוכבו.

מדובר בספר הקהילות היהודיות של קהילה יהודית בצ׳כיה, אשר נכתב בין השנים תקצ"ה-תר"ך (1835-1860) ונגנב, על פי החשד, על ידי ישראלים מבית כנסת השייך למשרדי המוזיאון היהודי בפראג.

במסגרת שיתוף הפעולה בין רשויות האכיפה ובסיוע חטיבת המודיעין המשטרתית הישראלית, ביצעה להב 433 יאח״ה פעולות חקירה לאיתור הספר והחשודים בגניבתו, זאת לאחר שרשויות צ׳כיה העלו חשד כי המעורבים לכאורה בגניבתו מתגוררים בישראל.

מאז פניית המשטרה הצ'כית לקבלת סיוע בחקירה, ביצעו חוקרי להב 433–יאח"ה פעולות חקירה רבות במהלכן נמצא כי נעשים ניסיונות למכור את הספר דרך האינטרנט. הבוקר, הגיעו החוקרים לביתו של מנהל בית מכירות מקוון של פריטי יודאיקה בפתח תקווה ואיתרו את הספר, שערכו ההיסטורי והדתי לא יסולא בפז וערכו הכספי מוערך בכ-20,000 יורו.

היחידה עיכבה לחקירה את מנהל בית המכירות, אשר הציע את הספר למכירה, וכן ארבעה חשודים נוספים שעל פי החשד היו מעורבים בגנבתו או בניסיונות לסחור בו. כמו כן ערכה היחידה חיפושים בבתי החשודים וייתכנו מעצרים נוספים.

החקירה הגלויה בראשיתה, אולם מיד לכשיתאפשר הדבר יוחזר הספר לבעליו- המוזיאון היהודי בפראג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו