ברצלונה: נחשף תא ג'יהאדיסטי שתכנן לפגוע במטרות יהודיות

הטרוריסטים תכננו מתקפות נגד בתי כנסת ומוסדות יהודיים ומבני ציבור לאומיים • בנוסף, היה בכוונתם לבצע חטיפה ולערוף את ראשו של קרבנם אל מול המצלמה • שיתוף פעולה של האיסלאמיסטים עם שונאיהם הניאו-נאצים כדי לפגוע באויבם המשותף - היהודים

כוחות הביטחון של מחוז קטלוניה שבספרד מנעו פיגוע קטלני לאחר שהצליחו לחשוף תא ג׳יהדיסטי מקומי שכלל 11 איש, מרביתם נוצרים שהתאסלמו והפכו לקיצוניים. קבוצת הטרוריסטים תכננה להוציא לפועל התקפות גדולות בברצלונה ובמדריד, בין היתר גם נגד מטרות יהודיות.

הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות מדווח כי החקירה, המבוססת על עדי מדינה ועל ממצאים כמו יומנים שהוחרמו והאזנות סתר, חשפה מספר מטרות של הטרוריסטים, ביניהן התקפות נגד הפרלמנט של קטלוניה, מלון פלאסה ברצלונה במדריד וכן "בתי כנסת ומוסדות השייכים ליהודים". המחבלים תכננו גם לבצע חטיפה ולערוף את ראשו של קרבנם אל מול המצלמה, כאשר הוא לבוש בבגד האסירים הכתום המזוהה עם ההוצאות להורג של ארגון דאע"ש.

קרא עוד:

[postim]

מפקד התא בקטלוניה, אנטוניו סאס מרטינס, סיפר כי רצה לשתף פעולה עם הפעיל הניאו-נאצי דייגו פריאס. בין הלאומן הקיצוני לאיסלאמיסט הרדיקלי אין כל דבר משותף פרט לשנאה עמוקה ליהודים. הם רצו לפוצץ חנות ספרים יהודית במרכז ברצלונה, ו"כמעט הצליחו לבצע את הפיגוע", נכתב בכתב האישום.

השופט סנטיאגו פדרס החליט לשלוח שבעה מחברי התא למעצר ללא תנאים. לפי מקורות בפרקליטות הקטלונית, לג'יהאדיסטים הספרדים היו שתי מטרות: לגייס ולעודד צעירים למלחמה של דאע"ש בסוריה ובעיראק, ולהכין את התשתית כדי לבצע פיגועים קשים בספרד.

חשיפת הקבוצה הטרוריסטית, המורכבת מעשרה גברים ואישה אחת, גרמה לעליית הכוננות בקרב כוחות הביטחון בספרד ובקהילה היהודית, המונה כ-30 אלף איש, והדיון במדיניות ההגירה של המדינה חזר שוב לסדר היום הציבורי. מתוך 47 מיליון איש אזרחי ספרד – כשני מיליון הם מוסלמים. בקטלוניה קיימים הגורמים הקיצוניים ביותר בקרב הקהילה המוסלמית בספרד, אשר ברובה הגדול מעורבת בציבוריות הספרדית, מתונה ושוחרת שלום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו