יעלון חושף: בשנת 2015 חודשו האימונים בצה"ל במלוא הקצב

שר הביטחון אמר כי הוא מקווה שההימנעות מקיצוץ מתקציב הביטחון תימשך גם בממשלה הבאה • "צה"ל מתאמן, ממשיך להתאמן, והשנה חזר להתאמן רגיל גם סדיר וגם במילואים, וזה לנוכח השיפור בתקציב הביטחון", אמר יעלון בביקור בתרגיל של חטיבת הצנחנים

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חשף היום כי האימונים בצה"ל, שירדו משמעותית בשתי שנות כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר, התחדשו במלוא הקצב בשנת 2015.

יעלון ביקר השבוע יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, בתרגיל של חטיבת הצנחנים הסדירה, אשר הסתיים היום. במהלך התרגיל האזין שר הביטחון לסקירות ממפקד החטיבה אל"מ אליעזר טולדנו ומפקד האוגדה תא"ל אמיר ברעם וצפה בתרגול של הלוחמים.

"צה"ל מתאמן, ממשיך להתאמן, והשנה חזר להתאמן רגיל גם סדיר וגם במילואים, וזה לנוכח השיפור בתקציב הביטחון", הצהיר יעלון, והביע את תקוותו שכך יהיה גם לאחר שתקום הממשלה החדשה, אשר בה ימשיך ככל הנראה להחזיק בתפקידו.

קרא עוד:
[postim]

"חטיבת הצנחנים בתרגיל עוצבתי של שבוע ימים. הולכים ברגל, טסים, מוטסים, בהחלט משימות מורכבות. בסיכומו של אימון, שבו החטיבה עברה את כל סוגי הלחימה והאתגרים שהיא תצטרך להתמודד איתם בצפון ובדרום, אני יכול להסתכל על מה שאני רואה פה היום בשטח בסיפוק רב", אמר יעלון.

שר הביטחון סיפר כי בשנים 2013-2014 נאלצו צה"ל ומשרד הביטחון לעצור חלק מהאימונים, בעיקר אימוני המילואים אבל גם חלק מאימוני הכוחות הסדירים נוכח המצוקה התקציבית. פירותיה של מדיניות הקיצוץ נראו לעין כל במבצע 'צוק איתן' בעזה בקיץ האחרון, בו נפגעו חיילים רבים שלא הוכשרו ואומנו די הצורך.

"בשנת העבודה 2015, שאנחנו נמצאים בעיצומה, חידשנו את האימונים במלוא הקצב", הביע יעלון את שמחתו, והדגיש כי עובדה זו חשובה מאוד גם עבור היחידות הסדירות וגם עבור יחידות המילואים, כדי להגיע למוכנות גבוהה של הצבא בכל עת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו