דיווח: מנהיג דאע"ש נפצע קשה בחודש שעבר ואינו מפקד על הארגון

על פי הפרסום, אל-בגדאדי נפגע בתקיפה שבוצעה על ידי כוחות הקואליציה בנינווה שבמערב עיראק • בשל מצבו האנוש, כינסו בכירי דאע"ש ישיבת חירום כדי להתכונן לאפשרות שהוא ימות, וכבר התכוננו לבחור מנהיג חדש לארגון, אולם מאז הוא מחלים באיטיות

דיווחים על מותו או על פציעתו של מנהיג ארגון 'המדינה האיסלאמית', הטרוריסט האכזר אבו-באכר אל בגדאדי, התפרסמו כבר מספר פעמים במשך השנה האחרונה, אולם הפעם הידיעה נראית אמינה ביותר.

ה'גרדיאן' הבריטי מדווח כי אל-בגדאדי נפצע קשה ב-18 לחודש שעבר, בתקיפה שבוצעה על ידי הקואליציה הבינלאומית הנלחמת בארגון הטרור, בנינווה שבמערב עיראק בסמוך לגבול הסורי. מאז הפציעה לא מתפקד אל-בגדאדי ואינו מנהיג את הארגון.

המקור העיראקי שסיפר על כך לעיתון אמר כי בתחילה היה מצבו של מנהיג דאע"ש אנוש, והיה נראה כי לא יצליח להתאושש מפציעתו. לדבריו, בכירי הארגון כינסו ישיבת חירום כדי להתכונן לאפשרות שהוא ימות, וכבר התכוננו לבחור מנהיג חדש, אולם מאז הוא מחלים באטיות.

קרא עוד:
[postim]

דיפלומט מערבי אישר את הידיעה וסיפר כי מטוסי חיל האוויר האמריקני פגעה בשיירה של שלושה כלי רכב, שבאחד מהם היה כנראה אל-בגדאדי. התקיפה כוונה נגד שלושה בכירים בדרג בינוני בארגון ועל פי המידע שבידיו נהרגו בה שלושה בני אדם.

בקיץ בשנה שעברה נפוצו דיווחים על מותו של הטרוריסט המטיל את אימתו על כל העולם, ובנובמבר האחרון דיווחה רשת 'אל-ערביה' כי הוא נפצע קשה. לפני כחודשיים תקפו מטוסים של חיל האוויר הצרפתי אתרי אימונים של הארגון בעיירת גבול עיראקית בסמוך לסוריה והרגו עשרות לוחמים ומפקדים בכירים. גם אז נפוצו דיווחים כביכול גם אל-בגדאדי נפצע במתקפה אולם הם לא אושרו על ידי מקורות מהימנים.

בחודש שעבר אף דיווח ה'סאנדיי טיימס' הבריטי כי מנהיג דאע"ש כמעט חוסל לפני מספר חודשים על ידי יחידת עילית של צבא עיראק, אולם בשל עיכוב בהעברת המידע בשרשרת הפיקוד, התמהמהה פקודת החיסול והוא ניצל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו