האם שר המשפטים יעקב נאמן העלים הכנסות?

רשות המסים בודקת מזה שנתיים האם שר המשפטים יעקב נאמן העלים הכנסות בהיותו עורך דין בכיר במגזר הפרטי

רשות המסים בודקת במשך השנתיים האחרונות, האם שר המשפטים יעקב נאמן, בהיותו עורך דין מוביל במגזר הפרטי, העלים הכנסות ולא דיווח על חלק מהתשלומים שקיבל מלקוחותיו. כך פרסם אתמול (ג') העיתון הכלכלי גלובס.

"הסוגיות המגיעות לפתחו של בית המשפט נוגעות לכל אזרח במדינת ישראל", אמר אתמול נאמן, "החל מסוגיות אישיו ועד לנושאים ביטחוניים ולאומיים. חובה מוטלת על כולנו לעשות הכול בכדי לשמור על מערכת המשפט".

עוד באתר:

[postim]

לפני שמונה לתפקידים הציבוריים, וביניהם משמש היום כשר המשפטים, היא נאמן שותף בכיר במשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. ברשות המסים בודקים, כאמור, אם בתקופה זו נאמן העלים מהכנסותיו ולא דיווח לרשויות כנדרש.

לדברי עורך הדין אודי ברזילי, לשעבר היועץ המשפטי של מס הכנסה, מצב כזה תמוה מאוד. "מאוד לא סביר שבמשרד עורכי דין בסדר גודל כזה, משרד שהוא מהמובילים בארץ, יכול בכלל שתהיה שאלה של העלמת הכנסות", אמר, "במשרדים מעין זה יש הנהלת חשבונות מסודרת, כספים נרשמים, מוצאות חשבוניות – כך שכל החקירה, כפי שהתפרסם, היא מאוד בסימן שאלה בעיניי".

בלשכת השר נאמן וברשות המיסים סירבו להגיב לדברים. גלי צה"ל הביא את הדברים ופרסם את התגובה של משרד המשפטים: "היועץ המשפטי לממשלה אינו נוהג לשתף את הציבור בהתייעצויותיו עם רשויות האכיפה, אלא במקום שנמצאת הצדקה לכך.

"מדיניות זו ננקטת הן במקרים שיש לפנייה בסיס כזה או אחר, והן במקרים בהם אין לפנייה אחיזה במציאות. מכל מקום, אין בתגובה זו כדי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען בפנייה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו