מבוכה: לבקשת המשפחה, הוסר שמו של מוחמד אבו-ח'דיר מקיר ההנצחה לחללי הטרור

"אנו מסרבים שהבן שלנו יהיה ברשימה של הרוגי פעולות האיבה, כי הדבר לא ישנה מהמציאות הגזענית של הכיבוש הישראלי על כל מוסדותיו..." • מן העבר השני, גם ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' דרש להסיר את שמו של הנער, משום שהסיבה להירצחו אינה היותו ישראלי

סוף מעשה במחשבה תחילה: שמו של מוחמד אבו-ח'דיר, הנער הערבי משועפאט שנרצח בידי צעירים יהודים בקיץ שעבר על רקע לאומני, הוסר לבקשת אביו מקיר ההנצחה לחללי מערכות ישראל בהר הרצל.

אתמול התברר למשפחה מפרסום בתקשורת, כי בביטוח הלאומי החליטו לצרף את שמו של מוחמד ל"חללי מערכות ישראל", ופרסמו את שמו ותמונתו בקיר ההנצחה ובאתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה. המשפחה המגדירה עצמה כפלסטינית דרשה שאסונה לא ייכלל בהנצחה הלאומית של מדינת ישראל, אותה היא רואה ככובשת.

קרא עוד:
[postim]

"ישראל מנסה ליפות את עצמה בעיני העולם לאחר הפשע הנוראי הזה שבמהלכו שלושה מתנחלים שרפו למוות את בני כשהוא בחיים", טען חוסיין אבו-ח'דיר, אביו הנער שנרצח. "הם מנסים להראות שמדובר במדינה דמוקרטית. אנו מסרבים שהבן שלנו יהיה ברשימה של הרוגי פעולות האיבה, כי הדבר לא ישנה מהמציאות הגזענית של הכיבוש הישראלי על כל מוסדותיו".

ארגון 'אלמגור': צירוף שמו של אבו-ח'דיר לרשימת הנופלים – אבסורד

טרם בקשת המשפחה, פנה ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' אל מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופסור שלמה מור-יוסף, בדרישה להסיר את שמו של אבו-ח'דיר מרשימת הנופלים, לדברי יו"ר הארגון מאיר אינדור וחברי 'פורום הורים שכולים' בארגון, מדובר בלא פחות מאשר "אבסורד".

"אין זו הפליה בין דם לדם", טוענים קרובי הנרצחים. "אנו מאמינים כי תושבים שאינם יהודים אשר נהרגו בפעולות הטרור של האויב הם חלק ממשפחת חללי הטרור הישראלית, והם אף מטופלים על ידי המדינה כמו גם על ידי 'אלמגור'. אנו גם מגנים גינוי מוחלט את רצח מוחמד אבו ח'דיר משועפאט וקוראים למדינה להגיש למשפחה שרותי רווחה ככל הנדרש".

עם זאת, מדגישים ההורים השכולים כי פעולות טרור ואיבה מוגדרות כפגיעה באזרחים ולוחמים אך ורק משום היותם אזרחי מדינת ישראל, ולא משום מניע אחר. "נפשע ככל שיהיה – רצח אבו-ח'דיר אינו עונה בשום אופן להגדרה זו".

כאמור, בביטוח הלאומי נענו לדרישת המשפחה והסירו את שמו של הנער מרשימת הנופלים.

(צילום: דרך ויקישיתוף)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו