ממשלת המעבר אישרה את הגדלת מספר השרים בממשלה החדשה

בממשלה החדשה יכהנו 20 שרים, לעומת 22 בממשלה היוצאת, אולם החוק שיזם לפיד בכנסת הקודמת היה אמור להגביל את מספר השרים ל-18 בלבד ואת מספר סגני השרים ל-4 • התפקידים לחברי הליכוד יחולקו רק מחר, לאחר אישור ההרחבה בכנסת

הבוקר התכנסה ממשלת ישראל ה-33 לישיבתה האחרונה, ואישרה הוראת שעה לדחיית חוק '18 שרים' עד לאחר הבחירות לכנסת הבאה, כדי לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות בממשלה החדשה 20 שרים ואף שרים ללא תיק.

עם כינוס מליאת הכנסת מחר, תובא דחיית יישום החוק לאישור של חברי הכנסת, והיא צפויה לעבור על חודו של קול, באצבעותיהם של 61 חברי הקואליציה החדשה מול 59 חברי האופוזיציה. רק לאחר אישור הדחייה יזמן נתניהו את בכירי הליכוד ויודיע להם על תפקידיהם בממשלה הבאה, כדי למנוע מצב בו חבר כנסת המאוכזב מכך שלא התמנה לשר יצביע נגד הוראת השעה.

בממשלה החדשה יכהנו 12 שרים מהליכוד, מלבד ראש הממשלה, 3 ממפלגת כולנו, 3 מהבית היהודי ו-2 מש"ס. בנוסף, מספר סגני השרים שהוגבל בחוק ל-4 בלבד, יוגדל אף הוא ויעמוד ככל הנראה על 8. הממשלה החדשה תושבע ביום רביעי.

קרא עוד:
[postim]

למעשה, הממשלה החדשה תהיה קטנה יותר מהממשלה היוצאת, בה כיהנו 22 שרים (עד לפיטוריהם של לפיד ולבני), אולם עובדה זו אינה מפריעה לאופוזיציה להציג את המהלך כ"שחיתות" וכ"יריקה בפניו של הציבור".

לפיד כאופוזיציונר: כלב נובח אינו נושך…

יוזם חוק 18 השרים, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר אתמול כי יעתור לבג"ץ נגד החלטת הממשלה. "מדובר בשחיתות פוליטית, אסור שממשלת מעבר תקבל החלטה מהותית שמשנה חוק יסוד". הוא תקף את סיעת האופוזיציה הגדולה, המחנה הציוני, בטענה כי היא אינה מצטרפת למאבק, "נראה שהם לא ממש נחושים להנהיג את האופוזיציה. אולי הם מחכים לטלפון שיזמינו גם אותם להשתתף במסיבה הזו. אם הם לא יובילו את האופוזיציה – אנחנו נוביל אותה".

במחנה הציוני תקפו גם הם את הרחבת הממשלה, אולם הגיבו בחריפות יתרה לדברי לפיד, "מצחיק לראות את מי שחמאת ממשלת לפיד-נתניהו הכושלת עדיין מרוחה על ראשו, משחק כאופוזיציונר. מוטב שיפסיק לסייע לממשלת הכישלון הלאומי שנתניהו מקים, באמירות חסרות אחריות שמפלגות את האופוזיציה".

בתוך כך, אתמול התפרסם כי שליחיו של ראש הממשלה ניסו לפלג את סיעת 'ישראל ביתנו' שנשארה באופוזיציה. על פי הדיווח בחדשות 10, תיקי הרווחה והקליטה הוצעו לח"כיות אורלי לוי-אבקסיס וסופה לנדבר בתמורה לעריקתן ממפלגתו של ליברמן והצטרפותן לקואליציה, אך השתיים דחו את ההצעה.

(צילום: אוליביה פיטוסי)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו