בוקר קטלני: 5 הרוגים בתאונות ו-4 פצועים אנוש בפיצוץ בלוני גז

שני צעירים נהרגו בהתנגשות חזיתית של רכבם הפרטי עם משאית בשרון • אישה נהרגה בהתהפכות רכבה בכביש החוף • גבר נהרג בתאונה בכביש 4 • מכונאי רכב נמחץ למוות בעת שעסק בתיקון משאית בנמל אשדוד • ארבעה נפצעו קשה בפיצוץ בלוני גז בדירה בסילוואן

בתאונת דרכים קשה בשעת בוקר מוקדמת בכביש 57, סמוך לכפר יונה, נהרגו 2 צעירים כבני 25 לאחר שרכבם התנגש חזיתית במשאית. צעיר נוסף שישב ברכב נפצע קשה והנוסע הרביעי נפצע באורח בינוני עד קשה, שניהם סובלים מפגיעות רב-מערכתיות. נהג המשאית נפצע בינוני.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג הרכב הפרטי שנהרג, סטה מנתיבו, עלה על אי התנועה המפריד בין הנתיבים ופגע במשאית. צוותי הכיבוי עמלו במשך שעה ארוכה לחילוץ שלושת הצעירים מהרכב, מותם של ההרוגים נקבע במקום והפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה.

פרמדיק מד"א שימי לוי שטיפל באירוע הקשה סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. נהג הרכב והנוסע שישב מאחוריו נפגעו באורח קשה מאוד, ניסינו להעניק להם טיפול רפואי ולבצע בהם פעולות החייאה, אבל הפציעות שלהם היו קשות מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום.

צילום חטיבת דובר המשטרה (2)(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

"מהמושב שליד הנהג חולץ, בסיוע לוחמי האש, צעיר כבן 25 עם פגיעה רב-מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במצב קשה לבית החולים הלל יפה יחד עם הנוסע שישב מאחוריו שנפצע באורח בינוני עד קשה. נהג המשאית נפצע בינוני, טופל במקום ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים הלל יפה גם כן".

צילום כבאות והצלה נתניה (1)(צילום: כבאות והצלה נתניה)
צילום כבאות והצלה נתניה (2)(צילום: כבאות והצלה נתניה)

קרא עוד:
[postim]

אישה כבת 65 נהרגה בהתהפכות רכבה בכביש 2, סמוך למושב הבונים. צוותי כיבוי חילצו אותה וצוות מד"א שרון ביצע בה פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותה.

הולך רגל נהרג מפגיעת מכונית בכביש 4, בין ראשון לציון ליבנה. הנהגת נפצעה באורח בינוני.

בנמל אשדוד נהרג פועל כבן 68 המשמש כמכונאי בחברת ניקיון. האיש הגיע לבצע בדיקה של משאית ובמהלכה נמחץ למוות על ידי המשאית עצמה. מותו נקבע במקום. ונסיבות האירוע ייחקרו על ידי המשטרה בשיתוף עם משרד הכלכלה.

בדירת מגורים בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים התפוצצו שני בלוני גז מסיבה לא ידועה. ארבעה מדיירי הבית נפצעו באורח אנוש, בהם ילד כבן 5, ואדם נוסף נפצע בינוני. הפצועים פונו על ידי מד"א לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק, וכוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על השרפה שפרצה במקום. נסיבות האירוע נבדקות.

צילום כבאות והצלה ירושלים(צילום: כבאות והצלה ירושלים)
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מניתוח ממצאי ההתנגשויות בדרכים, עלו הנקודות הבאות:

בכביש 2 נדרס מתנדב משטרה שסייע לרכב שנתקע על שטח ההפרדה בשמאל המסלול. עבודה בשניים תוך סימון הזירה, קריאה גם לגרר וזהירות מופלגת – היו מונעים זאת.

ליד כפר יונה חצה רכב, שדעת נהגו ככל הנראה הוסחה, את אי התנועה המפריד בין מסלולי הכביש ופגע במשאית כבדה במהירות עירונית. ריכוז של נהג המכונית היה מונע את ההתנגשות ועירנות ותגובה מיידית של נהג המשאית היו יכולים להקטין את מימדי הטרגדיה.

בכביש 1 נהגת התהפכה עקב עליה על גדר ההפרדה בין הנתיבים (עקב צורתו הקונית). קיים חשד שהנהגת לא היתה חגורה, שכן אלמלא כן קשה להסביר כיצד נהרגה בהתנגשות מסוג שלרוב נגמר בפציעות יבשות.

בקיצור: אף אחת מההתנגשויות הללו אינה עניין של "מזל" או גורל משמיים אלא של פעולותינו, ולכן מומלץ לכל אחד מאיתנו הקורא שורות אלו לחשוב כיצד לשפר את נהיגתו כדי להימנע מסיבוכים, גם אם נהגים אחרים גורמים להם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו