שרת החוץ האירופית מגיעה לישראל: "הסטטוס קוו אינו יכול להימשך"

פדריקה מוגריני צפויה לנחות בישראל מחר ולקיים סבב פגישות עם נתניהו ואבו מאזן • "האיחוד האירופי מוכן ורוצה לשחק תפקיד מרכזי יותר בהשקתו של תהליך השלום, שיהיה על בסיס פתרון של שתי המדינות", אמרה בתום כינוס של שרי החוץ האירופיים בבריסל

האיחוד האירופי מעוניין לנסות ולהתניע מחדש את המשא והמתן התקוע בין ישראל לרשות הפלסטינית, כך מצהירה הממונה החדשה על קשרי החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני.

מוגריני צפויה להגיע מחר לארץ, במסגרת ביקורה הראשון במזרח התיכון מאז נכנסה לתפקידה לפני כחצי שנה. שרת החוץ האירופית תיפגש בימים רביעי וחמישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

"לביקור המוקדם יש משמעות פוליטית", אמרה מוגריני בתום כינוס של שרי החוץ האירופים בבריסל אשר עסק בנושא ההגירה הבלתי חוקית מאפריקה לאירופה. לדבריה, "האיחוד האירופי מוכן ורוצה לשחק תפקיד מרכזי יותר בהשקתו של תהליך השלום, שיהיה על בסיס פתרון של שתי המדינות".

קרא עוד:
[postim]

שרת החוץ האירופית אמרה כי "דבר אחד ברור לכולם באזור, המשך הסטטוס קוו הוא לא אופציה".

האיחוד האירופי רוצה לתפוס את מקומה המרכזי של ארה"ב בתהליך השלום

דיפלומטים באיחוד האירופי מעריכים כי מוגריני זיהתה הזדמנות להשפעה אירופית על תהליך השלום, לאחר כישלונו של ממשל אובמה במו"מ שקידם בין ישראל לפלסטינים בהובלת מזכיר המדינה ג'ון קרי.

מוגריני האיטלקית נתפסת בישראל כדיפלומטית הגונה, קשובה ומאוזנת, בניגוד לקודמתה קתרין אשטון הבריטית אשר החזיקה בעמדות אנטי-ישראליות, אולם גורמים מדיניים בירושלים הבהירו אתמול כי כל ניסיון ללחץ מדיני על ישראל רק יפגע בנכונותה להתפשר ויפחית מסיכויי המו"מ.

לצד האמירות החיוביות, אירופה רוצה לנקוט בצעדים לפגיעה בהתנחלויות

לפני כחודש פנו 16 מתוך 28 שרי החוץ של האיחוד במכתב אל מוגריני, בבקשה לקדם חוק לסימון מוצרי ההתנחלויות הנמכרים ברחבי אירופה.

“המשך הרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות בשטחים הפלסטינים הכבושים ובשטחים אחרים שנכבשו על ידי ישראל מאז 1967 מאיימת על הסיכוי להגיע להסכם שלום סופי וצודק”, נאמר במכתב, אשר מטרתו לגרום לישראל ללכת לפשרות מרחיקות לכת מול הפלשתינים.

שרי האיחוד מעוניינים לסייע לצרכן האירופי לבחור שלא לעודד בעקיפין את “הפרות החוק הבינלאומי” של ישראל. “הצרכנים באירופה צריכים להיות בטוחים שהם יודעים מהו המקור של הסחורה שהם רוכשים”, נאמר במכתב. “היצרנים הישראלים והפלסטינים שבתוך הקו הירוק ייהנו מכך”.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו