עובדי עיריית ביתר עילית פתחו בשביתת אזהרה

העובדים: הנהלת העירייה מסרבת לשאת ולתת אתנו על הסכם קיבוצי • העירייה: מדובר במפגן פוליטי אישי של יו"ר הוועד שפוטר עקב התנהלות בלתי תקינה

כ-130 עובדי עיריית ביתר עילית המאוגדים בהסתדרות פתחו הבוקר (ג') בשביתת אזהרה בת מספר שעות וסגרו את משרדי העירייה. לטענת העובדים, הרקע לשביתה הוא התנהלות בכירי העירייה שלא מכירים בוועד העובדים, מתנהלים באופן חד צדדי ופוגעים בעובדים תוך שהם לא מוכנים להיכנס עמם ועם ההסתדרות למשא ומתן על הסכם קיבוצי.

העובדים קיימו הפגנת מחאה מחוץ לבניין העירייה הסגור, בדרישה לשיפור תנאי העסקתם ולהפסקת הזלזול בהם מצד ראש העיר מאיר רובינשטיין, והנהלת העירייה.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר כי "ראש העיר ומנכ"ל עיריית ביתר עילית מתנהלים באופן בריוני שלא מקובל עלינו ולא ייתכן במצב של יחסי עבודה קיבוציים. לא ננוח עד שלא ייכנסו אתנו למו"מ להסכם קיבוצי ולא ייתנו לעובדים זכויות וכבוד שמגיעים להם. במידה שלא תהיה הידברות, נחריף את הצעדים הארגוניים".

קרא עוד:
[postim]

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה כי "רוב עובדי העירייה הגיעו היום לעבודה, וביקשו שלא להשתתף במפגן הפוליטי האישי של יו"ר הוועד, שסרח ופוטר. לצערנו, נציגי ההסתדרות ניסו למנוע באלימות את כניסת העובדים, תוך הרמת ידיים.

"אי אפשר לכפות שביתה על עובדים שאינם מוכנים להזדהות עם מאבק אישי פסול. אין ל'שביתה' המדוברת כל נימוק ענייני. בעיריית ביתר לא נרשם מעולם איחור בתשלום משכורות, וכמו כן לא פוטרו עובדים במסגרת תכנית ההתייעלות. הרקע היחיד לשביתה הוא מאבקו האישי של יו"ר הוועד. העירייה לא תירתע ותמשיך בהליכים עד להשלמת פיטוריו כחוק", לשון הודעת העירייה.

(צילום: גרשון אלינסון – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו