צבע אדום: רקטה שנורתה מעזה התפוצצה ליד גן יבנה

בניגוד לדיווחים הראשוניים, מדובר בירי של רקטה בודדת ולא מטח של 5 רקטות • בחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק • בשל איכוני שווא על ידי מערכת ההתרעה של פיקוד העורף, נשמעו אזעקות ביישובים רבים ברחבי הדרום

אזעקות עולות ויורדות נשמעו הערב ברחבי דרום הארץ, מיישובי עוטף עזה ועד אשדוד. רקטה אחת נפלה ככל הנראה באזור גן יבנה. בחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתחילה דווח כי חמש רקטות שוגרו מרצועת עזה אל שטח ישראל. אחת מתוכן לא עברה את הגדר ונפלה בשטח הרצועה, וארבע התפוצצו בשטח ישראל, אולם לאחר בדיקה נוספת התברר כי למעט הרקטה שנפלה ליד גן יבנה, לא היו שיגורים נוספים.

מפיקוד העורף נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי הדרום, והשגרה נמשכת.

קרא עוד:
[postim]

לפי ההערכות במערכת הביטחון, מדובר בירי שבוצע על ידי אחד הארגונים הסלפים הקיצוניים, הנאבקים בשלטון חמאס בעזה ומנסים להביכו ולסבך אותו עם ישראל. כאמור, מדובר במידע ראשוני ובהערכות, והנושא כולו עדיין בבדיקה. אף אחד מארגוני הטרור בעזה לא נטל אחריות על המעשה.

על פי מקורות בעזה הרקטה נורתה על ידי הג'יהאד האיסלאמי, ארגון הטרור השני בגודלו ברצועה, המסוכסך קשות עם חמאס. משרד הפנים של חמאס הורה לפנות מפקדות ובסיסים ברחבי הרצועה, מחשש לתגובה ישראלית בעקבות הירי.

(צילום ארכיון: עדי ישראל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו