נתניהו בתרגיל 'נקודת מפנה': "איראן מסוכנת פי כמה מדאע"ש"

"יש כאן עבודה מאוד שיטתית ואינטנסיבית להגן על העורף הישראלי. אנחנו עושים את זה כבר כמה שנים, זה בא לידי ביטוי ב'צוק איתן' בהגנה הטובה מאוד", שיבח ראש הממשלה את אנשי פיקוד העורף

ביומו השני של תרגיל העורף הגדול 'נקודת מפנה 15', אירח פיקוד העורף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, אשר באו להתרשם מהפעילות וממוכנות גופי החירום לאירועי מלחמה ואסונות טבע.

נתניהו אמר כי "כמו כל אזרחי ישראל אני משתתף בתרגיל, כולל היום עם שמיעת האזעקה. אנחנו פועלים בקשת רחבה מאוד ומתרשמים בהחלט מהשיפורים".

ראש הממשלה שיבח את צה"ל ואת פיקוד העורף, ואמר כי "יש כאן עבודה מאוד שיטתית ואינטנסיבית להגן על העורף הישראלי. אנחנו עושים את זה כבר כמה שנים, זה בא לידי ביטוי ב'צוק איתן' בהגנה הטובה מאוד, אבל האתגרים כל הזמן נערמים סביבנו, בין השאר על ידי טילים ורקטות שרובן ככולן מסופקות על ידי איראן".

קרא עוד:
[postim]

נתניהו הבהיר גם כי כשמדובר בביטחון ישראל, אי אפשר לסמוך על הקהילה הבינלאומית, "והראיה לכך היא ההסכם שמתגבש בין המעצמות לאיראן, שגם סולל את דרכה של איראן להרבה פצצות אטום, וגם מזרים מיליארדים רבים לקופות של איראן". ראש הממשלה הזהיר כי באמצעות הכסף הזה תוכל איראן להמשיך ולחמש את אויבינו בנשק תלול מסלול ונשק אחר, וגם תחמש את מכונת המלחמה והטרור שלה, שפועלת נגדנו ונגד המזרח התיכון.

"איראן מסוכנת פי כמה ממכונת הטרור של דאע"ש, אף על פי שגם היא מסוכנת מאוד", הבהיר ראש הממשלה. "לכן אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לדאוג לביטחון ישראל, נמשיך להגן על העורף ונמשיך להגן על אזרחי ישראל, כפי שאנחנו עושים בתרגיל הזה".

שר הביטחון יעלון הסביר כי "התרגיל הזה מתרגל את מערך החירום, במקרה הזה בעתות מלחמה וזה יכול להיות גם באסון טבע. זה תרגיל מאתגר שהתנהל כסדרו. אני מאמין שהוא יביא אותנו ביכולת טובה לאתגרי העתיד".

(צילום: קובי גדעון – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו