איכות השלטון ליועמ"ש: פעל לסיים את החקירה הפלילית ב'פרשת הרפז'

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי קבלת ההחלטות במסגרת 'פרשת הרפז' חורגת מהזמנים הנדרשים והמקובלים וכי החקירה מתנהלת בעצלתיים. התנועה מבקשת מהיועמ"ש לסיים את החקירה הפלילית בפרשה בין אם על ידי ניקוי שמם של כלל המעורבים ובין אם על ידי מיצוי הדין במלואו

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש בשל התארכות הזמנים מעבר למקובל ולנדרש בקבלת החלטות במסגרת 'פרשת הרפז'. חרף החשיבות הציבורית הראשונה במעלה במיצוי החקירה ובמיצוי הדין עם המעורבים בפרשה. לטענת התנועה, דומה כי החקירה התנהלה לכל הפחות בעצלתיים, אם לא תוך רמיסת כל ניסיון להגיע לחקר האמת.

התנועה פרסה בפני היועמ"ש את השתלשלות האירועים והזכירה כי תחילה, המעורבות המשטרתית החלה והסתיימה בחקירת-בזק, של כשבוע וחצי בלבד, תוך ניקוי מאשמה של כלל בכירי מערכת הביטחון, זאת למרות שהפרסומים התקשורתיים מלמדים כי סימני השאלה שריחפו דאז מעל חקירת הבזק אכן היו במקומם, וכי אכן לא היה בה כדי לצייר את התמונה המלאה.

קרא עוד:
[postim]

בעקבות פנייתו של שר הביטחון דאז, אהוד ברק, למבקר המדינה, החל משרד מבקר המדינה בבדיקת הפרשה, אך נתקל במגבלות חוקיות ובהערמת קשיים על ידי גורמי אכיפה שונים. תחילה הטיל את האחריות לחקירה על מצ"ח, שאף היא מוגבלת מבחינה חוקית. רק לאחר הגשת עתירה בנושא על ידי התנועה לאיכות השלטון, התרצה היועץ המשפטי לממשלה והטיל את חקירת הפרשה על משטרת ישראל.

מאז ועד היום חלפו קרוב לשנתיים וטרם מוצתה החקירה, בין אם על ידי הגשת כתב אישום ובין אם על ידי סגירתה, למעט המלצת המשטרה להעמיד לדין את רא"ל (במיל') גבי אשכנזי וסגירת התיק כנגד אביחי מנדלבליט.

התמשכותם של הליכים פליליים ספגה ביקורת חריפה לאחרונה על ידי הרשות השופטת, לרבות על ידי בית המשפט העליון וציינה כי חמש שנים הן די והותר, וכי הגיעה העת לשים סוף לחקירה הפלילית בעניין 'פרשת הרפז', בין אם על ידי ניקוי שמם של כלל המעורבים ובין אם על ידי מיצוי הדין במלואו. האינטרס הציבורי מחייב מיצוי החקירה וסתימת הגולל על פרשה רגישה זו, תוך גילוי האמת כלפי כל ותיקון של כלל הליקויים שעלו מן הפרשה.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו