מלחמת חרמות: "הפתרון מול מערכת ה-BDS הוא להשיב מלחמה"

בדיון סוער בכנסת בעניין התעוררות התנועה להחרמת ישראל, אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי מחרימי ישראל אינם חותרים לחלוקת ישראל, אלא למחיקת מדינת ישראל "נחרים בחזרה את מי שמחרים אותנו" • האיום הטרי: התחזקות מאיימת של תנועת החרם על ישראל • חברי הכנסת מהשמאל תקפו: "האם ההתנחלויות שוות את זה?"

בשבועות האחרונים שבים הפלסטיניים בצעדי התגרות במסגרת "האינתיפאדה המדינית" ומרכזים מאמציהם בהגשת בקשות לגופים הבינלאומיים להחרמת ישראל בשל פעולותיה ב"שטחי הכיבוש".

בעזרתם של ארגונים ועמותות שונאי ישראל מנהלת הרש"פ קמפיין דה לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי, במטרה להשחיר את פניה של ישראל בפורומים הבינלאומיים ולפעול לנדותה מהן.

בדיון בנושא שהתקיים במליאת הכנסת, השיבה שרת המשפטים איילת שקד בשם הממשלה על הצעה לסדר בנושא החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל בארגוניים בין לאומיים ואמרה כי מטרת הקמפיין אינה רק להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית. "מדובר בקמפיין המבוסס על דיס-אינפורמציה, שקרים ואיומים, השואף להציג את ישראל כמקור כל הרוע בעולם, כפי שהאנטישמיות הציגה את היהודים בעבר".

קרא עוד:
[postim]

השרה שקד הזכירה כי המחרימים, לא מדברים על יהודה ושומרון, אלא על קיומה של מדינה ישראל. "מדובר באנטישמיות בגלימה חדשה, אלו הם אותם תסמינים האנטישמיות הישנה עשתה דה הומניזציה ליהודים, ועכשיו עושים זאת למדינת היהודים" אמרה.

ח"כ אחמד טיבי הצליח כדרכו להלהיט את הרוחות כשאמר "אני מבדיל בין שני צדדי הקו הירוק, ההתנחלויות על פי החוק הבין לאומי הן פשע מלחמה ומותר להחרים אותם, לא רק שמותר, צריך להחרים אותם. הבקשה לסנקציות במוסדות בין לאומיים היא מאבק בלתי נמנע".

האיום החדש: התחזקות ה-BDS

לפני כעשור הוקמה תנועת ה-BDS (ראשי תיבות באנגלית של Boycott, Divestment and Sanctions – "חרם, הימנעות מהשקעות, ועיצומים") ע"י 171 ארגונים פלסטיניים וארגוני שמאל רדיקלי הפועלים "למען חרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל עד שתתיישר עם החוק הבינלאומי ועקרונות אוניברסליים של זכויות האדם".

הארגון הקיצוני אינו מתבייש להצהיר על מטרותיו: סיום הכיבוש של אדמות ערביות והריסת דר הביטחון, הכרה ישראלית ונתינת שוויון מלא לערבים הפלסטיניים, תמיכה מלאה ב"זכות השיבה" על מיליוני תובעיה. קמפיין ה-BDS קורא בדרכי תעמולה שונים לחרם על ישראל לרבות חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי. אחד מהאירועים האנטישמיים הבולטים של ה-BDS הוא "שבוע האפרטהייד הישראלי" הנערך מדי שנה במכללות ואוניברסיטאות ברחבי העולם.

בארגון 'שורת הדין' הפועלים נגד מחרימי ישראל ברחבי העולם אומרים כי תנועת ה-BDS נוהגת לעטות לפעילותה אצטלה "מוסרית", וטוענת שהעילה לחרם היא "הכיבוש", דיכוי הפלסטינים ועוד טענות טבע ודין אחרות. אך במקרים רבים, בדיקה של הפרטים מעלה מסקנה אחת – אין שום קשר לכיבוש, לדיכוי או לכל פרט שנוי במחלוקת מבחינה בינלאומית. הם מחרימים את ישראל בגלל שמדובר בישראל.

בעקבות פעילות התנועה, החליט ארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה להחרים את ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתייחס לנושא הזכיר כי לפני פחות משנה הם סירבו לתמוך בחרם על דאע"ש. "הם מחרימים את ישראל אך מסרבים להחרים את דאע"ש" סיכם נתניהו בכאב.

"בישראל יש דמוקרטיה למופת, יש לנו חופש עיתונות, חופש אקדמי, זכויות אדם. דאע"ש רומסים את זכויות האדם, הם שורפים אנשים בחיים בכלובים, וארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה מסרב להחרים את דאע"ש ובוחר להחרים את ישראל" אמר ראש הממשלה, וסיכם: "זה אומר הכל על תנועת ה-BDS".

.נתניהו ביריד של 'לב העולם' המקדם מוצרי התנחלויות ופועל נגד ה-BDS 
(צילום: הדס פרוש-פלאש 90)

בדיון היום בכנסת הובעו החששות מפני פעילותה המזיקה של תנועת ה-BDS. ח"כ מיכאל אורן הזכיר לנוכחים כי ה-BDS הינו ארגון בין לאומי מאורגן וממון היטב שאינו שואף להביא לפתרון שתי מדינות לשני עמים הוא פשוט שואף למוטט את המשק הישראלי ולמחוק אותו מהמפה. "זו סכנה אסטרטגית שעלולה להפוך לסכנה קיומית. ומול הסכנה הזו אנחנו לא עושים מספיק ואנחנו חייבים לקחת את האחריות לגורלנו ונקדיש לכך את המשאבים הנדרשים".

חברי הכנסת מהשמאל ידעו מיד מהו הפתרון המומלץ. כך ח"כ נחמן שי (העבודה) שאמר בעדינות "אם לא ננקוט צעדים מדיניים כדי לשבור את המצור עלינו, המצור הזה יצליח". ח"כ מיכל רוזין ממרצ דיברה בישירות ותמהה: "האם ההתנחלויות שוות את זה? האם אנחנו מבינים שמדינה כובשת זה מנוגד לחוק הבין לאומי וכל עוד נמשיך עם זה העולם יהיה נגדנו והסוף לא יהיה טוב?".

שרת המשפטים שהשיבה בשם הממשלה, תקפה את הגישה ואמרה כי "המון שנים התפישה הייתה שאם נוותר קצת הכל יהיה בסדר. כמו אותו יהודי ב-1933 שחשב שאם יהיה גרמני טוב הבעיות ייעלמו".

לדבריה, "הפתרון מול מערכת ה-BDS הוא להשיב מלחמה. נגייס את יהודי העולם ואת אוהבי ישראל ונחרים בחזרה את מי שמחרים אותנו. נחרים את המחרימים. נפעל להפסקת המימון של אותם גופים ננתק קשרים. הם ישלמו מחיר על החרמות" הצהירה.

אילוסטרציה: מרים אלסטר-פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו