צה"ל תקף ברצועה; יעלון: "אם נידרש לכך, נכה בעוצמה חזקה עוד יותר"

בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר שטח ישראל, תקף חיל האוויר שלוש מטרות טרור ברצועת עזה • אביגדור ליברמן: "ישראל צריכה להגיב בתקיפות ולא רק תגובה מילולית או הפצצת חולות ריקים" • שר הביטחון: הקיץ שעבר הוכיח כי אם נידרש לכך, נכה בעוצמה חזקה עוד יותר"

לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל-האוויר שלוש מטרות טרור ברצועת עזה.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו אמש לעבר מדינת ישראל. גורמי הביטחון הבהירו כי צה"ל רואה את האירוע בחומרה וכי חיל-האוויר ערוך תמיד בהגנה ובהתקפה לגבות מחיר ממסלימי המצב.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס לאירועי הלילה החולף, ואמר כי "גם אם היורים אמש לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו".

קרא עוד:
[postim]

השר יעלון הודה כי צה"ל תקף הלילה מטרות טרור של חמאס ברצועה והבהיר: "אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל ולא נסכים לחזרה למציאות של טפטופי ירי.

תושבי הדרום חוששים משגרה של טפטופים

אתמול (ד'), בסביבות השעה 10:55 בלילה, נשמעו אזעקות צבע אדום באזור נתיבות, ביישובי עוטף עזה ובאשקלון. ככה"נ רקטה אחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, ורקטה שנייה נפלה ככל הנראה באזור התעשייה של אשקלון. שמונה ימים לפני כן נחתה רקטה שנורתה מעזה לכיוון המועצה האזורית באר טוביה. מדובר ברקטה שנורתה למרחק הרב ביותר מאז סיום מבצע ‘צוק איתן’ בקיץ הקודם ותושבי הדרום שבים אל המראות והקולות שפתחו את מבצע 'צוק איתן' שהסתיים לפני תשעה חודשים בלבד.

לפני כשבוע, לאחר הירי הקודם מרצועת עזה, תקף חיל האוויר 'מטרות טרור' ברצועה, אך מתמונות שפורסמו נראה בבירור כי מדובר באתר אימונים זניח וכי אין כל משמעות הרתעתית בהפצצתו. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אמר אמש כי "ירי הרקטות לעבר הדרום הערב מוכיח כי אוזלת יד גוררת פשיטת רגל". לדבריו "המדיניות שמוביל רה״מ, של הבלגה והכלה וחוסר רצון מובהק למוטט את שלטון הטרור של החמאס, מובילה לכך שתושבי הדרום תחילה ואחר-כך כל תושבי ישראל, ישובו להיות בני ערובה של המחבלים בעזה. ישראל צריכה להגיב בתקיפות ולא רק תגובה מילולית או הפצצת חולות ריקים.

Palestinians survey a Hamas site after it was hit by an Israeli airstrike in Rafah in the southern Gaza Stripמחבלי חמאס באתר התקיפה, בשבוע שעבר. (צילום: עבד רחים ח'טיב-פלאש 90)

מנגד, הגן שר הביטחון יעלון על עמדת הממשלה והצהיר כי "אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת. "אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואזרחי ישראל" אמר יעלון.

חבר הקואליצה ממפלגת הבית היהודי, ניסן סלומינסקי, דחה אף הוא את ההצטדקויות בדבר זהות הורם המשגר, ואמר כי "החמאס נושא באחריות ירי הטילים לישראל, שום תירוץ אחר לא יתקבל. "אני מצפה ממשלת ישראל להגיב לירי בעוצמה על מנת שלא נצטרך להיגרר למבצע צוק איתן 2 בקיץ הקרוב" אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו