צרפת חוששת מפני איבוד דירוג האשראי שלה

אחרי ארצות הברית מגיעה תורה של צרפת, הנשיא הצרפתי ניקאלי סרקוזי קטע את חופשתו כדי לכנס ישיבת חירום של הממשלה על רקע התגברות החששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה למדינות הליבה ביבשת, וחשש כי צרפת עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה – AAA.

אסטרטגים של בנק ING בדו"ח למשקיעים העריכו כי "קו המחשבה הנוכחי הוא שאם ניתן להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב, אז מדינות כמו בריטניה וצרפת עשויות להיות הבאות בתור".

כלכלנים ומשקיעים העריכו באחרונה כי לאחר הורדת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב, צפויה צרפת להיות המדינה הבאה שתאבד את דירוג האשראי המושלם שלה. "צרפת, לדעתי, היא לא מדינת AAA אמיתית", אמר שלשום הכלכלן פול דונובן ממשרדי UBS בלונדון לבלומברג.

"צרפת לא יכולה להדפיס כסף, הבדל מהותי בינה לבין ארה"ב. השווקים לא מתייחסים אליה כאל מדינה עם דירוג AAA", אמר שלשום יל מקינון, אסטרטג במשרדי VTB קפיטל בלונדון ובכיר לשעבר במשרד האוצר הבריטי. "מדינות כמו צרפת, איטליה, בלגיה ואפילו בריטניה חשופות יותר כעת לסכנה של הורדת דירוג", הוסיף.

שלושת סוכנויות הדירוג הגדולות הותירו את דירוג האשראי המושלם של צרפת ללא שינוי בחודשים האחרונים, אולם חששות המשקיעים בנוגע לפגיעותה למשבר החובות באירופה עשויות להטות את הכף.

"אם לאיטליה וספרד יש קשיים, האם אנחנו בטוחים שצרפת עדיין יכולה להיחשב אחת ממדינות הליבה של הכלכלה העולמית? המונח 'ליבה' מכיל פחות ופחות מדינות בימים אלה", אמר בתחילת השבוע מרקו ואלי, הכלכלן הראשי לענייני אירופה באוניקרדיט.

מהודעה שפרסמה היום משרדו של הנשיא הצרפתי סרקוזי נאמר "סרקוזי מקיים ישיבה בארמון האליזה עם מספר שרים בכירים ונשיא הבנק המרכזי של צרפת אשר עוסקת במצב הכלכלי והפיננסי.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו